title
کد خبر: 196704
00
کاهش آنتی‌بادی در دریافت‌کنندگان این واکسن

با توجه به کاهش آنتی‌بادی دریافت‌کنندگان واکسن مدرنا ، این شرکت به دنبال مجوز دز تقویت‌کننده است.

به گزارش بهداشت نیوز، شرکت مدرنا از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) درخواست کرده است که از سومین دز واکسن کووید ۱۹ این شرکت به عنوان دز تقویت‌کننده استفاده شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا، در حال بررسی دزهای تقویت کننده واکسن فایزر/ بیوا‌تک است، اما تا کنون فقط به افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند اجازه داده است تا دزهای سوم واکسن مدرنا یا فایزر را دریافت کنند.

این آژانس گفته است، گروهی از مشاوران آن برای بحث در مورد برنامه تقویت کننده فایزر در ۱۷ سپتامبر ( ۲۶ شهریور)ملاقات خواهند کرد، اما مشخص نیست که آیا آنها درباره واکسن مدرنا هم به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت یا خیر.

شرکت مدرنا در بیانیه‌ای گفته است، داده‌های اولیه را برای استفاده از دز تقویت کننده ۵۰ میکروگرمی واکسن دو دزی خود ارسال کرده است. واکسن اصلی مدرنا حاوی ۱۰۰ میکروگرم در هر دز است.

استفان بنسل، مدیرعامل شرکت آمریکایی مدرنا نیز گفته است، دریافت کنندگان دز ۵۰ میکروگرمی که در واقع به عنوان دز تقویت‌کننده شناخته می‌شود، آنتی‌بادی قوی در برابر نوع دلتا داشتند.

اگرچه این شرکت گفته است، واکسن آن حدود شش ماه پس از دز دوم  همچنان ۹۳ درصد موثر بوده است، اما مشاهده شده که سطح آنتی بادی دردریافت‌کنندگان واکسن به طور قابل توجهی کاهش یافته است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز