title
کد خبر: 196483
00
احتمال فوت کسانی که دو نوبت تزریق واکسن کرونا را انجام داده اند چقدر است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: موارد ابتلای شدید و فوت کسانی که دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند نادر است.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر مجید شیرانی با اشاره به انجام واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ و ۸۰ سال به بالا و دریافت دو دز واکسن از سوی این گروه های سنی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر بیشتر فوتی ها مربوط به گروه سنی هستند که در دهه های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ زندگی قرار دارند و رنج سنی فوتی های ناشی از کرونا پایین آمده است.

وی تصریح کرد: تعداد محدودی از فوتی ها از سنین خیلی بالا است و معمولا فوتی ها در این گروه سنی یا واکسن را دریافت نکرده و یا تزریق دو دز واکسن را انجام نداده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در هشتمین روز از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷۴ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۴۴ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۴۳ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۹۱ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

دکتر شیرانی افزود: هم اکنون ۷۱۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۵۹۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰ بیمار بستری هستند که اگر چه نتایج آزمایش کرونای آنها منفی است اما به لحاظ بالینی علایم آنها کاملا منطبق بر بیماری کرونا است.

دکتر شیرانی با ابراز تاسف از اینکه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد ، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۳۹۳ نفر اعلام نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون ۷۳ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
ali
1400/06/10 - 15:230 0
رییس علوم پزشکی چهار محال و بختیاری باید مد نظرشون باشه که تقریبا 8 میلیون دو دوز را زده انند و امار کلی را در بیاره و ببینه از این 8 میلیون نفر تا الان چند در صد فوتی داده ایم و اون هفتاد میلیون نفر که واکسن نزده اند را چند در صد فوتی داده ایم اقای دکتر مسئله اینه.در ضمن اقای دکتر وقتی میفرمایید چون شصت ساله ها را اکثر واکسیناسیون کرده ایم خدا را شکر موج پنجم کمتر ازشون فوتی گرفته .اینا شما بهتر میدونید که این ویروس جهش یافته جدید خود بخود به جوانان بیشتر تمایل حمله داره تا سنهای بالا.پس بخاطر واکسیناسیون نیست.
اینستاگرام بهداشت نیوز