title
کد خبر: 196382
00
 هت تریک اشک ساره جوانمردی در پنج سال و دو المپیک

ساره جوانمردی طبق پیش بینی طلا گرفت و طبق پیش بینی، با احساسات برون گرایانه اش سوژه عکاسان شد.

قهرمان جهان و المپیک، آمده تا حریفانش را بار دیگر در تپانچه شکست دهد. او با موفقیت‌هایی که در مسابقات قهرمانی جهان در کره جنوبی و پاراآسیایی جاکارتا داشت و توانست رکورد جهان را نیز در جام جهانی العین بشکند، نشان داده است که آماده دفاع از عناوین پارالمپیکی اش است.

 

جملات بالا هفته گذشته در مورد ساره جوانمردی در سایت کمیته آسیایی پارالمپیک منتشر شد؛ دارنده ۲ نشان طلا و یک برنز پارالمپیک ریو و لندن، 5 طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، 3 طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، 4 طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان، بهترین بانوی ورزشکار آسیا که یکی از شانس های اصلی کسب طلای کاروان ایران در پارالمپیک 2020 بود و هست.

 

ساره جوانمردی صبح امروز به وقت تهران موفق شد سومین طلای پارالمپیک را به ویترین افتخاراتش بیافزاید. او در مرحله نهایی تپانچه ۱۰ متر در  رقابت با 7 ورزشکار دیگر توانست ضمن شکستن رکورد جهان و پارالمپیک که البته متعلق به خودش بود، مدال طلا را مال خود کند. ساره در این رقابت ۲۳۹.۲ امتیاز کسب کرد و بالاتر از تیراندازان ترکیه و مجارستان بر سکوی قهرمانی ایستاد. رکورد پیشین ماده تپانچه بادی ۱۰ متر با ۲۳۸.۱ به نام خود او ثبت شده بود. به این ترتیب این بانوی پرافتخار شیرازی که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو ۲ نشان طلا را از آن خود کرده بود با طلای پارالمپیک توکیو، سه طلایی شد. او البته هنوز به پایان کار خود در توکیو نرسیده و هنوز شانس کسب یک طلای دیگر را هم دارد.

تبلیغات

 
 

 

 

 

 

 

 

 

جوانمردی مثل همیشه پس از مسجل شدن قهرمانی اش، با احساساتی کاملا برون گرایانه به شادی پرداخت و رفتارش با رقیبانش هم بسیار زیبا بود. او با چشمانی اشکبار شکستن دوباره رکورد پارالمپیک و کسب سومین طلایش در این بازی ها را جشن گرفت و البته حواسش به حریفانش هم بود. بانوی تیرانداز کشورمان طی یک حرکت تحسین برانگیز در مراسم اهدای مدال و با توجه به اینکه دو مدال آور دیگر روی ویلچر بودند، با خم شدن، قد خود را با آنها برابر کرد تا در عکس یادگاری، هم ردیف با دو رقیب نقره ای و برنزی اش قرار بگیرد.

ساره جوانمردی روز شنبه هم در ماده 50 متر خفیف مسابقه دارد. باتوجه به اینکه او در پارالمپیک ریو در این ماده قهرمان شده بود، کسب یک طلای دیگر در توکیو برایش دور از دسترس نیست؛ طلایی که شاهد آخرین مدال پارالمپیکی او باشد. ساره در گفت و گویی که پیش از پارالمپیک داشت گفته بود: "شاید، شاید توکیو آخرین پارالمپیک من باشد و تمام تلاشم را می‌کنم و همه زندگی ام را می‌گذارم تا بهترین مدال‌ها را بگیرم."

نقل از ورزش3


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز