title
کد خبر: 19638
00
با خواص آب هویج آشنا شوید

آب هویج منبعی سرشار از بتاکاروتن است بتاکاروتن ماده پیش ساز ویتامین A است و بدن برای تولید ویتامین A به آن نیاز دارد. همچنین میزان ویتامین های B از جمله فولات در آب هویج بالاست. از این گذشته آب هویج در بر دارنده مقدار قابل توجهی از بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که از جمله آن ها می توان به کلسیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر و آهن اشاره کرد.

به گزارش «بهداشت نیوز» در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از خواص آب هویج آشنا سازیم.


خواص آب هویج در کاهش خطر ابتلا به سرطان

تأثیر این نوشیدنی‌ها در آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات کاهنده‌ی حالت اسیدیته‌ی بدن موجود در آن‌هاست. نتایج بررسی‌های متعدد که در خصوص سرطان و روش‌های پیشگیری و درمان آن انجام شده است نشان می‌دهد که هر چه حالت اسیدیته‌ی خون بالاتر باشد امکان ابتلا به سرطان افزایش پیدا می‌کند.
نوشیدنی آب هویج و سیب و اسفناج برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان توصیه می‌شود که ترکیبی از هویج، سیب و اسفناج را دریابید. این ترکیب مواد مغذی فوق‌العاده‌ای مانند ویتامین‌های A، E و B و همچنین مواد معدنی فوق‌العاده‌ای مانند کلسیم به بدن می‌رساند و برای پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی فوق‌العاده است.

۲۲۵ گرم هویج
۲ لیوان معادل ۴۰۰ میلی‌لیتر آب
آب نصف یک عدد لیموترش
نصف عدد سیب
برگ اسفناج بسته به ذائقه‌تان

کافی است این مواد غذایی را داخل مخلوط‌کن بریزید تا بافتی یکدست و خامه‌ای حاصل شود. اگر ترکیبات زیاد غلیظ باشد می‌توانید مقداری آب دیگر به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.
نوشیدنی آب هویج و سیب و زنجبیل برای کاهش سلول های سرطانی

یک نوشیدنی تهیه شده از سیب، هویج و زنجبیل برای کاهش سلول‌های سرطانی بسیار موثر است. زنجبیل یک ماده‌ی غذایی فوق‌العاده‌ی ضدسرطان است. به همین دلیل نیز استفاده از آن توصیه می‌شود. نوشیدنی تهیه شده از این مواد غذایی انرژی خوبی به بدن رسانده و خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی و آرام‌بخشی دارد.

۵ عدد سیب
۳ عدد هویج
زنجبیل به میزان لازم

سیب‌ها و هویج را خرد و زنجبیل تازه را رنده کنید. حواستان باشد که میزان کمی زنجبیل کافی است چون طعم آن تند است. تمام مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید تا یک نوشیدنی یکدست حاصل شود.
نوشیدنی کاملا طبیعی برای ترک سیگار با آب هویج

یکی از خواص آب هویج، خاصیت ضد التهابی و تصفیه کنندگی است و به همین دلیل در تهیه نوشیدنی طبیعی ترک سیگار به کار گرفته می شود. این نوشیدنی مناسب برای ترک سیگار حاوی عناصر طبیعی با خواص فوق العاده است که برای مقابله با علائم سندرم ترک مناسب است. با مصرف این نوشیدنی همچنین می توانید بدن را از شر نیکوتین خلاص کنید و کمبود ویتامین و مواد معدنی ناشی از مصرف سیگار را کاهش دهید. در واقع این نوشیدنی در هفته های نخست کمک زیادی به مقابله با علائم سندرم ترک می کند.

یک عدد هویج
یک عدد لیموترش
یک عدد پرتقال
یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل
یک قاشق چای خوری جینسینگ
۱۵ دانه کشمش
یک لیتر آب
۳ قالب یخ
 

 

منبع: آشپزباشی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز