title
کد خبر: 196294
00
آیا شیر مادران  واکسینه شده آنتی بادی دارد؟

به گفته محققان در این دوره زمانی حساس، شیر مادر می تواند مصونیت لازم را در نوزاد ایجاد کند.

به گزارش بهداشت نیوز، متخصصان آمریکایی در یک بررسی دریافتند: مادران شیردهی که در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده اند، شیرشان حاوی میزان قابل توجهی از آنتی بادی است که می تواند از نوزاد در برابر بیماری محافظت کند.

آنها اظهار داشتند: یافته های ما نشان می دهد که واکسیناسیون منجر به افزایش قابل توجه آنتی بادی علیه کروناویروس در شیر مادر می شود و می توان گفت مادران واکسینه شده می توانند ایمنی را به نوزادان خود منتقل کنند. هرچند لازم است این موضوع با انجام تحقیقات بیشتری تایید شود.

زمانی که نوزادان متولد می شوند، سیستم ایمنی بدن آنان تکامل پیدا نکرده  وبنابراین بدن نوزادان نمی تواند به تنهایی با عفونت ها مقابله کند. همچنین بدن آنان نمی تواند به برخی انواع واکسن واکنش نشان دهد.

به گفته محققان در این دوره زمانی حساس، شیر مادر می تواند مصونیت لازم را در نوزاد ایجاد کند.

در این بررسی ۲۱ نفر از اعضای کادر درمان که نوزادشان را با شیر خود تغذیه می کردند و به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نشده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. محققان نمونه شیر و خون آنان را پیش از واکسیناسیون، پس از تزریق دُز نخست و پس از دُز دوم مورد آزمایش قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، متخصصان آمریکایی اظهار کردند: ما شاهد واکنش آنتی بادی قوی در خون و شیر مادر بعد از تزریق دُز دوم واکسن بودیم که در مقایسه با سطح قبل از واکسیناسیون حدود صد برابر افزایش داشته است.


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.