title
کد خبر: 195844
00
کسانی که آلرژی یا حساسیت دارویی دارند واکسن کرونا تزریق کنند یا خیر؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس مستندات علمی موجود، سابقه آلرژی و یا حساسیت های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین و سایر آنتی بیوتیک ها ممانعتی جهت تزریق واکسن های کووید‏-19 محسوب نمی شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر جبرائیل موفق یادآور شد: با توجه به گسترش ابهاماتی در فضای مجازی در خصوص منع مصرف واکسن های کووید‏-19 در افراد با سابقه آلرژی و یا حساسیت دارویی به اطلاع می رساند بر اساس مستندات علمی موجود، سابقه آلرژی و یا حساسیت های دارویی شامل حساسیت به داروهای خانواده پنی سیلین و سایر آنتی بیوتیک ها ممانعتی جهت تزریق واکسن های کووید‏-19 محسوب نمی شود.

وی افزود: بر اساس راهنمای «ملاحظات کلی در خصوص تزریق واکسن کووید‏-19» که پیش از این به معاونت های غذا و دارو ابلاغ گردیده است، افرادی که سابقه حساست به غذا، داروها، لاتکس و یا سایر واکسن های غیر کووید‏-19 داشته اند، می توانند واکسن کووید‏-19 را دریافت کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماران دچار آلرژی فصلی، آسم و کهیر مزمن نیز می توانند واکسن کووید‏-19 را دریافت کنند گفت: بیماران با سابقه آنافیلاکسی به غذاها و یا سایر داروها، منع مصرف برای دریافت واکسن ندارند. این بیماران حتما تزریق واکسن را در مراکز درمانی دارای امکانات احیا باید انجام دهند و بعد از تزریق واکسن حداقل به مدت 30 دقیقه پایش شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر موفق افزود: توصیه می شود افرادی که دچار واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) و فوری به ترکیبات موجود در یک برند واکسن شده اند دیگر آن برند را تزریق نکنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز