title
کد خبر: 195677
00
هشدار: قطره نفازولین چشمی هیچ خاصیت درمانی برای کرونا ندارد

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قطره نفازولین چشمی درفضای مجازی به عنوان داروی کرونا معرفی شده است و متاسفانه تمایل به مصرف این دارو در بین مردم افزایش چشمگیری یافته است این در حالی است که نه تنها این دارو هیچ خاصیت درمانی برای بیماری کرونا ندارند بلکه می تواند در اثر استفاده زیاد خطراتی را به همراه داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی روح بخش با اشاره به اینکه عموم مردم باید بدانند که روش های درمانی کرونا طبق پروتکل های بهداشتی و درمانی و از سوی اساتید گروه های تخصصی اعمال می شود، خاطر نشان کرد: هر روش غیر علمی که در فضای مجازی انتشار می یابد نباید مورد توجه و یا استفاده مردم قرار گیرد زیرا این احتمال وجود دارد که نه تنها باعث درمان بیماری نشود بلکه شرایط سخت تری را برای بیماران کرونایی ایجاد کند.

وی افزود: قطره نفازولین که متاسفانه به سرعت در فضای مجازی نشر پیدا کرد یک داروی ضد احتقان است و هیچ تاثیری برای درمان کرونا ندارد از همین رو سازمان غذا و دارو نیز هشدارهای لازم را در خصوص مصرف این دارو به خصوص در بیماران کرونایی اعلام کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر روح بخش با تاکید براینکه توجه به این شایعات باعث سرگردانی بیمار در روند درمان می شود و می تواند زمینه وخامت حال او را فر اهم آورد، گفت: استفاده زیاد از این دارو در مخاط بینی باعث افزایش فشار خون می شود که این اتفاق برای بیماران کرونایی می تواند زمینه ساز وخامت حال آنها باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز