title
کد خبر: 195607
00
این کشور مجوز اضطراری  واکسن کرونا از نوع DNA را گرفت

واکسنی به نام ZyCoV-D از بخشی از ماده ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند که دستور ساخت پروتئین خاصی را می دهد که دستگاه ایمنی آن را شناسایی می کند و به آن پاسخ می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، سازمان ناظر دارویی هند به واکسن کرونا شرکت هندی «زیدوس کایدلا» (Zydus Cadia)، مجوز استفاده اضطراری داد.

این واکسن کرونا نخستین واکسن کرونای از نوع DNA است و  رگولاتوری هند با استفاده از آن برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال موافقت کرد.

این واکسن به نام ZyCoV-D از بخشی از ماده ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند که دستور ساخت پروتئین خاصی را می دهد که دستگاه ایمنی آن را شناسایی می کند و به آن پاسخ می دهد.

تصویب استفاده اضطراری از این واکسن  به برنامه واکسیناسیون هند که قصد دارد تا ماه دسامبر همه افراد بالغ واجد شرایط را واکسینه کند سرعت می‌بخشد و به نخستین واکسن تزریقی برای افراد زیر ۱۸ سال  تبدیل می‌شود؛، این کشور هنوز برای مهار شیوع ویروس در برخی ایالت‌ها تلاش می‌کند.

مطالعات فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن روی بیش از 28 هزار داوطلب در 50 سایت بالینی صورت گرفته و میزان اثربخشی 66.6 درصد را نشان داده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز