title
کد خبر: 195539
00
این دارو به زنده ماندن بیماران کرونایی کمک می کند

نتایج این مطالعه نشان داد که دگزامتازون خطر مرگ را در بیماران کرونایی تحت دستگاه تنفسی ونتیلاتور بیش از یک سوم کاهش می‌دهد. همچنین این خطر را در بین بیمارانی که از اکسیژن اضافی استفاده کرده بودند، بیش از یک پنجم کاهش داد.

به گزارش بهداشت نیوز، «همالکومار مهتا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بهداشت عمومی جانز هاپکینز آمریکا، در این باره می‌گوید: «دگزامتازون یک استروئید است که برای درمان آرتروز، التهاب و واکنش‌های آلرژیک استفاده می‌شود.»

وی در ادامه افزود: «این دارو همچنین می‌تواند با التهابی که می‌تواند به شدت به ریه‌ها و سایر اعضای بدن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ آسیب برساند، مبارزه کند.»

نتایج این مطالعه نشان داد که دگزامتازون خطر مرگ را در بیماران کرونایی تحت دستگاه تنفسی ونتیلاتور بیش از یک سوم کاهش می‌دهد. همچنین این خطر را در بین بیمارانی که از اکسیژن اضافی استفاده کرده بودند، بیش از یک پنجم کاهش داد.

با این حال، پس از بررسی درمان حدود ۱۳۸ هزار بیمار کووید ۱۹ در طول ۱۳ ماه، تیم تحقیق دریافت که تا ۲۰ درصد از بیمارانی که کاندیدای ایده آل برای دریافت این دارو بودند، آن را دریافت نکردند.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز