title
کد خبر: 195474
00
کل  نیوزیلند به خاطر  ابتلای یک نفر به کرونا سه روز تعطیل شد

به گفته آردن قرار است ایالات «اوکلند» و «کروماندل» به مدت ۷ روز تعطیل شوند و سایر نقاط در نیوزیلند به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری «نیوزلنز»، در ۶ ماه گذشته برای اولین بار یک مورد جدید ابتلا در نیوزیلند گزارش شده است. جدیدترین فرد مبتلا به کرونا یک مرد ۵۸ ساله است که هنوز علت ابتلا وی به کووید-19 مشخص نشده است.

به گفته نخست وزیر نیوزیلند هنوز مشخص نیست این فرد به سویه دلتای کرونا مبتلا شده باشد یا خیر و نتیجه آزمایش وی به این سوال پاسخ خواهد داد.

به گفته آردن قرار است ایالات «اوکلند» و «کروماندل» به مدت ۷ روز تعطیل شوند و سایر نقاط در نیوزیلند به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

نیوزیلند در حالی به مدت سه روز تعطیل شده است که آردن در اواسط مرداد ماه سال جاری پایان همه گیری کرونا را در این کشور اعلام کرده بود.

وی در تاریخ ۱۸ مرداد سال جاری اعلام کرد به دلیل نگرانی از افزایش تورم و در پی تلاش برای بهبود و ترمیم اقتصاد و با پایان همه گیری ویروس کرونا در این کشور، مرزهایش را بازگشایی خواهد کرد.

نیوزیلند با ثبت تنها ۲ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۲۶ مورد مرگ از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در جهان در میان کشورهایی که کمترین تاثیر را از این ویروس داشته قرار گرفت و این موضوع به ماندن در قدرت نخست وزیر این کشور و انتخابِ مجدد وی در اکتبر سال گذشته انجامید. آخرین گزارش سرایت کرونا در این کشور به ماه فوریه باز می گردد.

اکنون نگرانی ها برای نخست وزیر، سویه جهش یافته دلتا این ویروس است که در کشورهای همسایه از جمله استرالیا در حال گسترش است. کارشناسان درباره گسترش ویروس دلتا در این کشور هشدار دادند چرا که تا کنون تنها ۲۱ درصد جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شدند.

نقل از ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
انقلاب زاده
1400/05/27 - 17:080 0
اره بابا عجیبه
چقد ترسو ان
باید میذاشت مثل ما پخش بشه ۶۰۰ تا ۶۰۰ تا به قتل برسن کک کسی هم نگزه
لعنت لعنت لعنت
اینستاگرام بهداشت نیوز