title
کد خبر: 195461
00
بستری‌های کرونا در استان اردبیل تا ۱۰ برابر افزایش یافت

استاندار اردبیل اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد بستری‌های بیماری کووید.۱۹ در این استان بطور متوسط تا بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

اکبر بهنامجو بیان کرد: در سال گذشته یک روز مانده به تاسوعا با اینکه وضعیت استان قرمز بود تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان ۲۰۰ نفر بود ولی هم اکنون تعداد بستری‌های شبانه روزی به ۸۰۶ نفر رسیده و یک هزار و ۱۲۹ نفر هم بستری موقت وجود دارد.

وی بیان کرد: حتی در برخی از شهرستان‌ها، تعداد بستری‌ها در بیمارستان به ۲۰ برابر مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گزاری اجتماعی بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: امسال ایام محرم تاکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران و هیات‌های عزاداری نسبتا خوب بوده است ولی با اینحال معدود هیات‌های عزاداری رعایت اصول بهداشتی را نمی‌کنند.

بهنامجو اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا، هرگونه دسته‌گردانی، تعزیه و شبیه‌خوانی امسال ممنوع است و در استان نیز روزهای تاسوعا و عاشورا آئین‌های دسته روی و شبیه خوانی برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از هیات‌های عزاداری در استان اعلام کرده‌اند که برای حفظ سلامت جامعه از دسته گردانی و شبیه‌خوانی خودداری خواهند کرد ولی باز اندک هیات‌هایی مخالف این روند عمل می کنند که با آنها برخورد خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اقدام به دسته‌گردانی و شبیه خوانی تضییع حق و حقوق مردم است، گفت: در این راستا با افراد و هیات های متخلف برخورد قاطع خواهد شد.

بهنامجو همچنین با رد برخی ادعاها که در عزاداری‌ها و هیات های عزاداری کسی به کرونا مبتلا نمی‌شود،گفت: هم اکنون در بیمارستان‌های ما افراد مومن ، نمازخوان و هیاتی‌هایی وجود دارند که به این ویروس مبتلا شده و بستری هستند.

شمار مبتلایان بستری همزمان شیوع موج پنجم کرونا در استان اردبیل به ۸۰۶ نفر افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار جان‌باختگان پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۱۹ نفر رسیده است.

 

نقل از شفقنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز