title
کد خبر: 195307
00
چند شرکت ایرانی در راه تولید واکسن کرونا هستند؟

رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور ، اظهار داشت:خیز پنجم بی سابقه ترین و شدید ترین حمله ویروسی به کشور بوده است.

به گزارش بهداشت نیوز،  رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون حداقل ۷ شرکت داخلی با تولید پلتفروم مورد نیاز، برای تولید واکسن اقدام کرده و به مراحل مختلف بالینی رسیده اند و دو محصول نیز مجوز عرضه دریافت کرده اند.

 محمد رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور ، اظهار داشت:خیز پنجم بی سابقه ترین و شدید ترین حمله ویروسی به کشور بوده است.

وی ادامه داد: در این دوره مصرف داروی رمدیسیور ظرف مدت سه روز ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد و مصرف سرم نیز افزایش داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور، بیان داشت: از فروردین ۹۹ برنامه ریزی لازم در وزارت بهداشت آغاز شد و زیر ساخت های تولید واکسن ایجاد شد و تاکنون حداق ۷ شرکت با تولید پلتفروم مورد نیاز تولید واکسن اقدام کرده و به مراحل مختلف بالینی رسیده اند و دو محصول نیز مجوز عرضه دریافت کرده اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز