title
کد خبر: 195214
00
پنجاه و چهارمین روز هوای آلوده در این استان در بحران کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از وضعیت ناسالم هوا در اراک برای گروه های حساس و ثبت پنجاه و چهارمین روز آلوده در سال جاری خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان گفت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۲۲ مردادماه برابر با عدد ۱۰۸ و کیفیت هوا ناسالم برای  گروه های حساس اعلام شده است.
وی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا شهرستان اراک در ساعت ۱۱ صبح جمعه، ۱۴۷ و ناسالم برای گروه های حساس و در شهرستان شازند ۱۵۴، ناسالم برای تمام گروه ها بود.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: در این روزها که زنگ خطر کرونا در استان مرکزی به صدا درآمده و در وضعیت بحرانی قرار دارد، ریه ها در امان نبوده و براساس مطالعات انجام شده یکی از عوارض عمده آلودگی هوا، تضعیف سیستم ایمنی بدن است؛ از این رو از مردم به ویژه گروه‌های حساس مانند زنان باردار، بیماران ریوی و زمینه‌ای و قلبی درخواست داریم حتی‌الامکان از ترددهای غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.
وی در ادامه توجه به تغذیه در این شرایط را یک امر مهم دانست و گفت: تغذیه متعادل و مناسب با در دسترس قرار دادن مواد مغذی که هر یک به طریقی بافت های بدن را در برابر آثار مخرب ذرات آلاینده یاری می کنند، نقش مؤثری در حفظ سلامت بدن دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک هم از آسیب در مقابل آلودگی هوا جلوگیری می‌کند و هم میزان ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، خواستار رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز