title
کد خبر: 195196
00
این نوشیدنی روزمره فشار بالا را متعادل می‌کند

ترکیبات موجود در چای سبز و سیاه بر عروق خونی تاثیر می‌گذارند که در نتیجه به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج تحقیقات اخیر که در نشریه علمی  Cellular Physiology and Biochemistryمنتشر شد، نشان می‌دهد که مولکول‌های موجود در چای به مقابله با فشار خون کمک می‌کند. محققان با مدل‌سازی رایانه‌ای و جهش‌های ژنتیکی در مدل‌های سلولی به این نتایج رسیدند. 

برگ‌های چای سبز و سیاه حاوی ترکیبات فلاونوئیدی از نوع کاتچین هستند. این مولکول‌ها مسیر یونی پروتئین‌ها را تحریک می‌کند و یون‌های پتاسیم را در اطراف سلول‌ها پخش می‌کند تا تحریک‌پذیری آنها کاهش پیدا کند. این مسیر به‌خصوص در عضلات پوشاننده عروق خونی وجود دارد و در نتیجه این روند فعال‌سازی، عروق اتساع و فشار خون کم می شود. از آنجا که یک سوم جمعیت جهان از فشار خون بالا رنج می‌برند و این بیماری به‌عنوان نخستین عامل زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی و مرگ زودهنگام مطرح است، نتایج جدید در این زمینه می‌تواند در بهبود سلامت عمومی جوامع موثر باشد. 

 

پرفشاری خون بیماری است که به‌دلیل فشار بسیار زیاد خون به دیواره عروق ایجاد می‌شود. این حالت باعث تحلیل عملکرد و کاهش انعطاف‌پذیری عروق می‌شود که زمینه‌ساز سکته مغزی و آنفارکتوس قلبی همچنین نارسایی کلیوی و دمانس خواهد بود. افزایش فشار خون همیشه با علائم همراه نیست و از همین ‌رو بسیاری از بیماران پس از مواجه به عوارضی مانند بیماری‌های قلبی عروقی متوجه این مشکل می‌شوند. البته مصرف نمک و بی‌تحرکی از جمله مهم‌ترین عوامل خطر افزایش فشار خون هستند. 

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز