title
کد خبر: 195131
00
آنتی بادی این واکسن بعد از شش ماه کم می‌شود

براساس این تحقیق که از نمونه خون افراد به دست آمده، تنها ۳۵.۲ درصد از کسانی که دوز دوم سینوواک را دریافت کرده بودند براساس استاندارد تعریف شده، میزان مناسبی از آنتی بادی را داشتند.

به گزارش بهداشت نیوز، براساس تحقیقی که از سوی دانشمندان چینی و از دریافت کنندگان بالغ و سالم بین ۱۸-۵۹ سال صورت گرفته، آنتی بادی تولید شده در بدن کسانی که دوز دوم واکسن سینوواک را دریافت کرده‌اند پس از گذشت شش ماه کاسته می‌شود و نیاز به دوز سوم وجود دارد؛ اما با تزریق دوز سوم یا بوستر، مقدار آنتی بادی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

براساس این تحقیق که از نمونه خون افراد به دست آمده، تنها ۳۵.۲ درصد از کسانی که دوز دوم سینوواک را دریافت کرده بودند براساس استاندارد تعریف شده، میزان مناسبی از آنتی بادی را داشتند.

گفتنی است شرکت چینی سینوواک تا چند هفته پیش بیش از یک میلیارد واکسن تولید کرده که عمده آنها در خود چین، برزیل، اندونزی و شیلی به مردم تزریق شده است. توصیه شده دوز سوم این واکسن برای افزایش آنتی بادی در خون افراد ۱۲ هفته بعد از دوز دوم تزریق شود.

منبع: شفقنا

رویترز


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.