title
کد خبر: 194555
00
بستری های کرونایی در این استان 60درصد افزایش یافت

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در هفته منتهی به ۱۵ مرداد نسبت به هفته قبل آن، موارد بیماران سرپایی بیش از ۷۰ درصد و موارد بستری حدود ۶۰ درصد در این استان افزایش یافته است به طوری که اکنون ظرفیت اکثر بیمارستان های خوزستان پر شده است همچنین موارد مرگ رشد ۷۷ درصدی داشته است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیدمحمد علوی جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در هفته اخیر همه گیری کرونا سیر بسیار شتابانی داشته به گونه‌ای که شاهد افزایش بیش از حد انتظار موارد بستری و مرگ در جهان هستیم و به تبع در کشور ما، شهرها یکی پس از دیگری به رنگ قرمز تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده بود وضعیت خوزستان شکننده شده و شهرهای بیشتری به رنگ قرمز تبدیل شوند افزود: اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در هفته منتهی به ۱۵ مرداد نسبت به هفته قبل آن، موارد بیماران سرپایی بیش از ۷۰ درصد و موارد بستری حدود ۶۰ درصد در این استان افزایش یافته است به طوری که اکنون ظرفیت اکثر بیمارستان های خوزستان پر شده است همچنین موارد مرگ رشد ۷۷ درصدی داشته است.

وی به فعالیت پرسنل بهداشت در امر پیشگیری و همکاری سایر نهادها و سازمان ها در امر واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: حدود ۸۶۲ هزار و ۷۹۸ دز واکسن در استان تزریق شده که از این تعداد ۷۱۴ هزار و ۷۱۷ دز اول و ۱۴۸ هزار و ۸۱ دز دوم بوده است.

علوی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۲.۶ درصد افراد واجد شرایط استان (بالاتر از ۱۸ سال) تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند گفت: با توجه به اینکه روزانه حدود ۳۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می شود انتظار می رود بتوانیم تا بهمن ماه تمام افراد واجد شرایط استان را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ درصد افراد استان حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند که کافی نبوده و باید به حدود ۷۰ درصد برسد تا بتوانیم اپیدمی را کنترل کنیم بنابراین چاره ای نداریم جز اینکه همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت و از سفر رفتن و حضور در تجمع و دورهمی های خانوادگی اجتناب کنیم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص استقبال مردم استان از واکسیناسیون گفت: در روزهای اول در برخی از نقاط استان استقبال خوب نبود ولی خوشبختانه هر چه جلوتر می‌رویم استقبال مردم بهتر می شود اگرچه هنوز در برخی از نقاط استان با این مشکل مواجه هستیم که از همه مردم تقاضا می‌کنم به این امر اهتمام بورزند.

وی بیان کرد: تنها راه برای رهایی از وضعیت نامطلوب ممکن، مراجعه به مراکز بهداشتی و تزریق واکسیناسیون است.

علوی گفت: تزریق واکسن اگر نتواند مانع از ابتلا به بیماری شود ولی از ابتلا به نوع شدید جلوگیری کرده و تا ۹۹ درصد از بروز مرگ پیشگیری می کند بنابراین هم استانی های عزیز باید به امر واکسیناسیون توجه جدی داشته باشند.

در حال حاضر ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان ممنوع و تردد خودروها از ساعت ۲۲شب تا سه بامداد غیرمجاز است. همچنین تمام مرزهای دریایی و زمینی استان تحت کنترل است.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان به حدود ۵۵ درصد رسبده که حد مطلوب آن ۹۵ درصد است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز