title
کد خبر: 194457
00
بیماری هایی که نمی دانستید با طب سوزنی درمان می شوند

طب سوزنی هزاران سال بخشی از طب چینی بوده است، اما امروزه اکثر متخصصان طب سوزنی از آن در ترکیب با طب غربی و فلسفه استفاده می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، در اینجا مشکلاتی را بیان می‌کنیم که نمی‌دانستید طب سوزنی می‌تواند آنرا برطرف کند.

درد
اکثر مردم به دلیل درد، به طور معمول در ناحیه کمر، زانو و گردن، اولین ملاقات خود را با متخصص طب سوزنی انجام می‌دهند. طب سوزنی در کاهش چهار بیماری با درد مزمن بهتر عمل کرده است: کمردرد و گردن درد، آرتروز، سردرد مزمن و درد شانه.
عوارض جانبی شیمی‌درمانی و لیزر
طب سوزنی می‌تواند به درمان حالت تهوع، یکی از عوارض جانبی شایع شیمی‌درمانی، کمک کند. این درمان همچنین می‌تواند به بثوراتی که در نتیجه پرتودرمانی ایجاد می‌شود و خستگی، که محصول جانبی شیمی‌درمانی و لیزر است، کمک کند.
هم شیمی‌درمانی و هم پرتودرمانی، هرچند برای از بین بردن سرطان مفید هستند، اما می‌توانند گرمای بیش از حد را در سیستم فرد ایجاد کنند. طب سوزنی در واقع به خنک شدن فرد کمک می‌کند و به تسکین بخشی از گرما و التهاب اضافی که محصول طبیعی این درمان‌ها است، کمک می‌کند.
ناباروری
استفاده از طب سوزنی برای باروری در حال افزایش است. طب سوزنی باروری را برای زنانی که تحت IVF قرار دارند و کسانی که سعی می‌کنند به طور طبیعی باردار شوند افزایش می‌دهد. 

به اساسی‌ترین مفهوم نحوه عملکرد درمان‌های طب سوزنی برای ایجاد تعادل در بدن باز می‌گردد. هنگامی که فرد متعادل‌تر است، بسیاری از مسائل مربوط به سلامتی او از جمله مواردی مانند ناباروری حل می‌شود.
مسائل گوارشی
طب سوزنی می‌تواند به تسکین علائم سوزش سر دل، یبوست و حتی علائم کولیت اولسروز کمک کند.
اختلالات خلقی
طب سوزنی می‌تواند به کنترل اضطراب و افسردگی کمک کند. به این دلیل که طب سوزنی می‌تواند تولید دوپامین و سروتونین و اندورفین را افزایش دهد، که همه آنها منجر به بهبود خواب و خلق‌وخو می‌شوند.
توانبخشی سکته مغزی
طب سوزنی جریان خون و گردش خون را افزایش می‌دهد، و آن را به یک گزینه درمانی عالی برای مناطقی از بدن که جریان خون کافی ندارند، مانند مواردی که تحت تاثیر علائم سکته مغزی قرار می‌گیرد، تبدیل می‌کند.
مناطق آسیب‌دیده شامل یک قسمت آسیب دیده از مغز یا اندام آسیب دیده است. متخصصان طب سوزنی برای توانبخشی سکته مغزی از الکترو طب سوزنی استفاده می‌کنند. در این درمان، سطح ملایم تحریک الکتریکی باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شود و سیستم عصبی را درگیر می‌کند.
منبع: سایت سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز