title
کد خبر: 192875
00
با ارزان ترین قیمت موهایتان را کراتینه کنید+ روش

روش‌های خانگی نیز برای لخت کردن مو وجود دارد. می‌توانید در این مقاله با دو ماسک مو برای کراتینه طبیعی مو در خانه آشنا شوید.

به گزارش بهداشت نیوز، می‌گویند آنان که موهای صافی دارند عاشق موی فر هستند و آنان که موی فر دارند، دوست دارند موهای صاف و لختی داشته باشند. اگر شما هم از دسته دوم هستید و یا موهای وز و فر کلافه‌اتان کرده حتما تا به حال اگر اقدام نکرده باشید لااقل به کراتینه کردن موهای خود فکر کرده‌اید. همان طور که می‌دانید کراتینه مو چندان هم بدون عوارض نیست. اما روش‌های خانگی نیز برای لخت کردن مو وجود دارد. می‌توانید در این مقاله با دو ماسک مو برای کراتینه طبیعی مو در خانه آشنا شوید.

ضررهای کراتینه کردن مو چیست؟

آیا از عوارض کراتینه کردن موها اطلاع دارید؟ به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در این روش، بروز خطرات جدی ناشی از آن زیاد است. مهم‌ترین خطرات آن عبارتند از:

خطر سرطان: فرمالدئید یک ماده سرطان زاست که در مواد شیمیایی کراتین مو وجود دارد و هیچ روشی برای کم کردن تاثیرات آن هنوز پیدا نشده است.

ریزش مو: بزرگترین مشکل کراتینه مو، ریزش مو است که پس از اولین شست‌وشو به خوبی می‌توان به آن پی برد. علاوه بر آن باعث نازک شدن مو و تضعیف ریشه و ساقه مو هم می‌شود.

تخریب ساختمان مو: بعد از کراتینه کردن موها، مو به طور زیبایی درخشان می‌شود ولی این درخشندگی پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و انتظارات شما پس از ۲ یا ۳ بار شستن موهای خود دیگر برآورده نمی‌شود.

واکنش‌های حساسیتی: همانطور که می‌دانید استفاده از موادشیمیایی برای زیبایی پوست و مو باعث بروز انواع واکنش‌های حساسیتی از جمله خارش و سوزش می‌شود که روش کراتینه کردن مو هم از این قاعده مستثنی نیست.

کراتینه مو با مواد طبیعی

۱- کراتینه طبیعی مو با ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

روغن زیتون بهترین ماده برای رشد و سلامت موست. استفاده از روغن زیتون در موهای خشک، مانند یک معجزه عمل می‌کند. رطوبتی که روغن زیتون ایجاد می‌کند، جنس مو را لطیف‌تر و پوست سر را محکم‌تر می‌کند. ماسک مو با ترکیب روغن زیتون با عسل یا تخم مرغ، روشی ۱۰۰% تضمینی برای از بین بردن خشکی و زبری مو است.

مواد مورد نیاز

روغن زیتون؛ رطوبت طبیعی به موهای شما می‌دهد.

تخم مرغ خام؛ آنزیم در سفید تخم مرغ باعث پاک کردن طبیعی مو و پوست سر از باکتری ها و روغن اضافی می‌کند.

عسل طبیعی؛ شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و مرطوب کننده طبیعی است.

روش کار

قبل از انجام هرکاری باید بدانید که اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوبی برسید، نباید از مواد گفته شده به مقدار زیاد استفاده کنید، بلکه طبق دستور و با توجه به اندازه موهایتان، قدم به قدم تمامی مراحل را انجام دهید.

روش اول: ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ عدد تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید. تمام ماسک مو را به مو‌های خود بزنید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه، مو‌های خود را بشویید.

روش دوم: مخلوط عسل و روغن زیتون نیز روشی بسیار مناسب است. می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و به موهایتان بمالید. مانند روش قبل پس از گذشت ۱۵ دقیقه روی موهایتان، مو‌های خود را آبکشی کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا ۲ قاشق غذاخوری از پودر دارچین را به مخلوط ماسک خود اضافه کنید.

۲- کراتینه کردن مو در خانه با ماسک تخم مرغ و ماست

ترکیب تخم مرغ و ماست یکی از بهترین ماسک‌های مو برای موهای آسیب دیده و یا تقویت کننده فوق العاده برای انواع جنس مو است. پروتئین موجود در تخم مرغ و چربی طبیعی در ماست که مهم‌ترین آن اسید لاکتیک است، یک تقویت کننده قوی برای مو به حساب می‌آید که رشد مو را به حداکثر می‌رساند. این ماسک می‌تواند یکی از بهترین نرم کننده‌های مو برای موهای رنگ شده و آسیب دیده باشد. البته برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است از این کراتینه طبیعی مو در طولانی مدت استفاده شود تا از تاثیرات بسیار آن بهره‌مند شوید.

مواد مورد نیاز

تخم مرغ؛ باعث سالم نگه داشتن موها و حفظ رطوبت طبیعی مو می‌شود. چربی‌های تخم مرغ، پروتئین تخم مرغ و آنزیم‌های خالص آن باعث نرم شدن موها می‌شود.

ماست؛ اسید لاکتیک ماست باعث رشد سریع‌تر موها می‌شود.

سس مایونز

روش کار

۱ عدد تخم مرغ را با ۱/۴ لیوان ماست و ۱/۴ لیوان سس مایونز با یکدیگر مخلوط کنید. این مواد را آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. ماسک موی آماده شده را به تمام موهای خود بمالید و با انگشتان هر دو دستتان به خوبی پوست سر را مالش دهید. سر خود را با یک پلاستیک ببندید و پس از یک ساعت توسط شامپوی ملایمی موهای خود را با آب سرد بشویید.

نکته: توجه داشته باشید که از آب گرم استفاده نکیند چون تخم مرغ با حرارت کم می‌تواند پخته شود. برای کراتینه طبیعی مو حداقل هفته‌ای یکبار این ماسک را به مدت یک ساعت روی سر خود بگذارید.

۳ - کراتینه طبیعی مو با ماسک موز و تخم مرغ

همانطور که گفته شد تخم‌مرغ حاوی مقادیر زیادی پروتئین بوده و موهای شما را تقویت می‌کند. موز نیز حاوی ویتامین A است که به طور طبیعی پوست و مو را مرطوب کرده و پتاسیم موجود در آن به رفع آسیب دیدگی مو کمک می‌کند. عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و روغن زیتون و شیر نیز حاوی مواد مغذی ضروری برای موها و بازگرداندن درخشش آن‌ها هستند. این ماسک به تقویت، صاف شدن و رشد بیشتر موهای آسیب دیده شما کمک می‌کند.

مواد لازم

۱ عدد موز رسیده؛ موجب تقویت سبوم مو می‌شود.

۲ قاشق غذا خوری عسل؛ به مو رطوبت می‌دهد.

۲ قاشق غذا خوری شیر؛ مو را درخشان و نرم می‌کند.

۱/۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل؛ مو را تغذیه و صاف و براق می‌کند.

۱ عدد تخم مرغ

روش کار

موز رسیده را با کمک چنگال در یک کاسه له کنید.  تخم مرغ را روی موز بریزید. ۲ قاشق غذا خوری شیر را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ و نیم قاشق روغن زیتون به آن آضافه کرده و همه مواد را با یک همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود و تکه‌های موز در آن دیده نشود.

ماسک را روی مو و پوست سر خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام موهایتان را از ریشه تا انتهای آن از مواد پوشانده شود. بگذارید یک ساعت روی سر شما بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک را یکبار در هفته استفاده کنید.

منبع: برنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز