title
کد خبر: 192845
00
با این نسخه طب سنتی دردهای میگرنی را درمان کنید

متخصصان طب سنتی معتقد هستند که افراد دارای میگرن افرادی سرد مزاج هستند و واکنش‌های هیجانی و سریعی به اتفاقات روزمره نشان می‌دهند.

به گزارش بهداشت نیوز، میگرن به سردردی می‌گویند که با تپش همراه باشد. این نوع سردرد با تهوع، استفراغ و کاهش اشتها همراه است. اگرچه این بیماری از دیرباز شناخته شده است اما برای آن هیچ درمانی که پاسخ قطعی داشته باشد شناخته نشده است.
 
متخصصان طب سنتی معتقد هستند که افراد دارای میگرن افرادی سرد مزاج هستند و واکنش‌های هیجانی و سریعی به اتفاقات روزمره نشان می‌دهند. این واکنش‌ها و حالات عصبی همراه آن، سبب تغییرات سریع در طبع آن‌ها می‌شود که به همین علت سردردهای میگرنی اتفاق می‌افتد. بنابراین اولین راهکار اطبای قدیم برای اینگونه دردها مصرف آن سری مواد مغذی است که طبع را به گرمی سوق دهد.
 
زالو درمانی و حجامت در میگرن موثر هستند
 
همچنین از علل مهم میگرن در طب سنتی تجمیع سموم در بدن است یا اینکه گفته می‌شود اندام فرد بیمار در دفع سموم بدن با اشکال روبرو است. بنابراین استفاده از آن دسته از مواد مغذی که سبب دفع سموم بدن می‌شود از درمان‌های میگرن است. به طور مثال؛ آش گشنیز یا مصرف برگ گشنیز می‌تواند در خروج سموم از بدن مفید باشد.
 
اقداماتی مانند زالودرمانی و حجامت نیز در درمان دردهای میگرنی تجربه شده است و مکتوبات اطبای قدیم و تحقیقات اطبای جدید نشانگر آن است که حجامت می‌تواند دردهای میگرنی را کاهش دهد، از شدت این دردها کم کند و فاصله حمله‌های میگرنی را بیشتر شود. در واقع آن‌ها حجامت را از بهترین درمان‌ها در بیماری‌های میگرنی می‌دانند.
 
طی سوزنی و نتایج موفقی که در درمان میگرن دارد
 
متمایز از طب سنتی ایرانی، طب چینی هم شواهد قابل توجهی در اثرات مثبت طب سوزنی در کاهش دردهای میگرنی دارد. بیماران بسیاری بودند که درمان‌های متعدد پزشکی رایج را از سرگذراندند اما دردهای میگرنی آن‌ها تسکین پیدا نکرد که در مقایسه با آن درمان‌ها تجربیات رضایتبخش‌تری در درمان‌های طب سنتی داشتند. در سال ۲۰۰۸ تحقیقی در کشور آمریکا انجام شد، در این تحقیق مطالعه شد که چگونه تحرکات عصبی در عضلات و سایر بافت‌های بدن بوسیله سوزن موجب ترشح اندروفین‌ها می‌شود و به خاطر ترشح همین هورمون دردهای میگرنی کاهش پیدا می‌کنند.
 
نبایدهایی برای بیمارانی که سردردهای میگرنی دارند
 
مطالعات طب سنتی تنها بر درمان میگرن تمرکز نداشته است و اطبای قدیم در جستجوی راهکارهایی برای جلوگیری از عود این دردها بودند. بعضی از خوراکی‌ها می‌تواند دردهای میگرنی را تشدید کند. پنیر، گوجه‌فرنگی، فلفل قرمز و سیاه، غذاهای سرخ‌شده و ادویه‌دار، ماهی‌دودی، ماهی تن، پیازداغ، باقلا، آجیل، نان سفید، شکر، حبوبات، کلم، سرکه، چای پررنگ و ... ازجمله این خوراکی‌ها هستند. به غیر از مواد مغذی مضر، عادات و امراضی وجود دارند که دردهای میگرنی را تشدید می‌کنند یا آن‌ که دوره‌های تکرار آن را کوتاه می‌کنند. ناراحتی کبد، داشتن دندان خراب، ابتلا به ضعف چشم، انجام کار زیاد و خسته‌کننده، برانگیختن عواطف منفی در خود از قبیل کینه، نفرت و حسادت، بی‌نظمی عادت ماهانه، زیاده‌روی در نوشیدن چای پررنگ و عامل وراثت می‌توانند باعث تشدید سردردهای میگرنی شوند.
 
بسیاری از اطباء استفاده از جوشانده‌ و عصاره‌های گیاهی را در درمان میگرن موثر می‌دانند. مصرف مخلوط یک فنجان عرق اسطوخودوس با همان میزان سنبل‌الطیب و آب می‌تواند کاهش دهنده دردهای میگرنی باشد. همچنین مخلوط کردن چند قطر آب با بادام تلخ کوبیده که ضماد گیاهی محسوب می‌شود می‌تواند برای دردهای میگرنی تسکین باشد. این مخلوط نوعی پماد است که باید با ماساژ سر استفاده شود. در هنگام ماساژ بو کردن سرکه ، ریحتن و برگ نعنا موثر است.
منبع:آنا 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز