title
کد خبر: 192513
00
اثر زبان هم مانند اثرانگشت منحصر به فرد است

قسمت‌هایی از بدن هر انسان تنها منحصر به خود او است و با افراد دیگر تفاوت دارد و به عنوان مثال می‌توان از زبان آدم‌ها در این خصوص نام برد.

به گزارش بهداشت نیوز، اثر انگشت هر انسان منحصر به فرد است و هیچ دو نفری در سراسر کره زمین اثر انگشت یکسان ندارند. از همین رو یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هویتی هر انسان اثر انگشت اوست. تحقیقات علمی نشان داده است غیر از اثر انگشت قسمت دیگری از بدن نیز منحصر به فرد است.
 
اثر زبان منحصر به فرد انسان‌ها
 
بررسی‌های دانشمندان حاکی از آن است که اثر زبان(نقش سطح زبان) هر انسان مخصوص خود اوست و هیچ شباهتی بین اثر زبان دو نفر وجود ندارد. درواقع می‌توان گفت اگر اثر زبان هر فرد در جهان ثبت شود می‌توان از این عضو بدن همانند اثر انگشت برای شناسایی افراد مختلف استفاده کرد. زبان علاوه بر منحصر به فرد بودن تنها عضوی از بدن است که بدون اسکلت حرکت کرده و در جهت‌های مختلف تکان می‌خورد. روی زبان انسان حدود ۱۰ هزار حسگر وجود دارد و وقتی ماده خوراکی وارد دهان می‌شود هر قسمت از این عضو بدن مزه‌های مختلفی را تشخیص می‌دهد. همچنین روی زبان بیش از ۶۰۰ نوع باکتری مختلف زندگی می‌کند و این تعداد باکتری در هنگام خوابیدن از محل سکونت خود حرکت کرده و فعالیت آن‌ها باعث انتشار بویی نامطبوع در دهان می‌شود. تنها یک‌سوم از زبان درون دهان قرار دارد و مابقی آن در راستای گلو است.
 
منبع: آنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز