title
کد خبر: 192505
00
واکنش آلمان به افزایش کرونا در اسپانیا

با افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا، وزارت خارجه آلمان به شهروندانش توصیه کرده که به این کشور سفر نکنند.

به گزارش بهداشت نیوز، در کنار مناطقی در داخل آلمان، مانند جنوب و سواحل دریاهای شرق و شمال، اسپانیا هم مقصد شمار یک گردشگران آلمانی به شمار می‌رود.
 
اما این کشور بار دیگر برای گردشگران آلمانی جزو مناطق پرخطر کرونایی طبقه‌بندی شده است. تصمیم دولت آلمان درباره اسپانیا که شامل جزایر قناری و منطقه محبوب مایورکا هم می‌شود با توجه به ادامه روند رو به افزایش شاخص ابتلا در آن اتخاذ شده است.
 
پیش از این نیز مسافران ورودی به آلمان از اسپانیا باید یک تست منفی ابتلا به کرونا ارائه می‌کردند.
 
 در حال حاضر شاخص ابتلا در اسپانیا ۱۹۹ اعلام شده است؛ به این معنا که تعداد مبتلایان جدید به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در یک بازه هفت روزه به مرز ۲۰۰ رسیده است.
 
اگر این شاخص از ۲۰۰ بگذرد سرنوشت قبرس، یکی دیگر از مقصدهای محبوب گردشگران آلمانی، اسپانیا را هم تهدید می‌کند. دولت آلمان، قبرس را هم جزو مناطق با خطر ابتلای بسیار زیاد طبقه‌بندی کرده است.
 
کسانی که تعطیلات خود را در قبرس می‌گذرانند اگر واکسینه نشده باشند یا مبتلا و بهبودیافته نباشند باید پس از بازگشت به آلمان، حتی در صورت ارائه تست منفی هم بین پنج تا ۱۰ روز قرنطینه شوند.
 
با وجود بالا بودن شاخص ابتلا در اسپانیا، محدودیت‌های کرونایی در آن به نسبت موج‌های قبلی پاندمی چندان شدید نیست. در بارسلون که یکی از مراکز اصلی شیوع کرونا محسوب می‌شود فقط زندگی شبانه و رفتن به کافه ها و رستوران‌ها در شب‌های آخر هفته محدود شده است.
 
 وزیر بهداشت اسپانیا می گوید: شمار بالای موارد ابتلای جدید بیشتر مربوط به جوانانی است که یا علائمی از ابتلا در آنها مشاهده نشده یا بسیار خفیف بوده است.
 
منبع: ایسنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز