title
کد خبر: 192496
00
شهروندان تهرانی قبل از دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند

گروه سنی جدیدی که برای تزریق واکسن کرونا در کشور و تهران اعلام شده، ۶۸ تا ۷۰ ساله‌ها هستند و این گروه سنی باید برای تزریق واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه نخستین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: حضور بدون نوبت به مراکز تجمیعی، ممکن است سبب ازدحام این مراکز شود؛ بنابراین از گروه های سنی ۶۸ تا ۷۰ سال درخواست می کنم بر اساس نوبت دهی الکترونیک به مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از همکاران خود در وزارت بهداشت درخواست مجدانه داریم که حتما نوبت دهی تزریق واکسن به گونه ای طراحی شود که اینکار به صورت منظم و پویا عمل شود تا افراد دچار سردرگمی و نگرانی نشوند. 

به گفته زالی،‌ گروه سنی جدیدی که برای تزریق واکسن کرونا در کشور و تهران اعلام شده، ۶۸ تا ۷۰ ساله‌ها هستند و این گروه سنی باید برای تزریق واکسن کرونا در سامانه سلامت ثبت نام کنند. 

وی افزود: نحوه حضور شهروندان تهرانی بر اساس ثبت اطلاعات در سامانه سلامت خواهد بود و آنان باید بر اساس ثبت نام و نوبت دهی اقدام به حضور در مراکز تجمیعی کنند. در استان تهران پیش بینی می شود بیش از ۴۰۰ هزار نفر در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند که بخش اعظم آنها در گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال هستند.

زالی تصریح کرد: آغاز واکسیناسیون عمومی برای گروه های ۶۸ تا ۷۰ سال، براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت ار امروز به صورت رسمی آغاز می شود.

وی گفت: هم زمان با این کار مراکز تجمیعی واکسیناسیون ۲ کار دیگر هم انجام می دهند که یکی موضوع جاماندگان سنین بالای ۷۰ سال و دیگری تزریق برخی از پرسنل کادر بهداشتی و درمانی است که انجام خواهد شد.

زالی افزود: از مردم به دلیل ازدحام اخیر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان تهران و کشور پوزش می خواهم.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این مشکلات به دلیل کاستی در تامین واکسن بود که در روند کار اختلال ایجاد کرد.

زالی ادامه داد: درخواست ما از وزارت بهداشت تامین مکفی و مسمتر و از پیش تعیین شده واکسن است تا شرایط را برای دانشگاه طوری تعیین شود که آنها بتوانند به وظایف خودشان در حوزه واکسیناسیون کرونا عمل کنند.

وی افزود: سامانه طوری طراحی شده که افراد بالای ۶۵ سال می توانند در آن ثبت نام کنند اما به دانشگاه ها ابلاغ شده که تزریق اول واکسن کرونا به گروه سنی ۶۸ تا ۷۰ سال انجام گیرد.

نخستین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی امروز در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. 

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز