title
کد خبر: 192142
00
چرا زنان باردار نباید زیتون بخورند؟

یک کارشناس تغذیه گفت: متخصصان طب سنتی و طب قدیم بر این باور هستند که وجود اسیدهای مختلف در زیتون، می‌تواند مصرف این ماده را برای زنان باردار ممنوع کند.

به گزارش بهداشت نیوز، سعید مینایی در خصوص مصرف میوه زیتون به دلیل نزدیکی با فصل تولید این محصول در کشور گفت: یکی از خوردنی‌هایی که باید کمتر در دوران بارداری مورد استفاده زنان باردار قرار بگیرد زیتون است  زیتون جزو میوه‌هایی محسوب می‌شود که به‌دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند فیبر، آهن، مس و ویتامین E، مصرف آن برای بدن بسیار مفید بوده و متخصصان طب سنتی نیز مصرف آن را برای همه افراد توصیه می‌کنند.

 
وی گفت: جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، کمک به سیستم گوارشی، بهبود جریان خون، کنترل فشار خون، تقویت ایمنی، دفع سموم و درمان سرماخوردگی از جمله فواید مصرف زیتون برای بدن انسان است.
 
این کارشناس تغذیه افزود: از طرفی به‌دلیل وجود سدیم در زیتون، مصرف این ماده برای افرادی که فشار خون بالا دارند و از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود؛ همچنین مصرف زیتون برای زنان باردار نیز به‌دلیل وجود اسیدهای مختلف در آن توصیه نمی‌شود.
 
منبع: آنا
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز