title
کد خبر: 192130
00
ازکتاب جامع تجربیات کرونا رونمایی شد

رئیس پژوهشکده سل و بیماری ریوی گفت: کتاب جستارهای سلامت و بحران کووید-۱۹ که شامل تجربه‌های اجتماعی، فرهنگی، پزشکی و غیره کووید ۱۹ با تلاش دانشگاه شهید بهشتی منتشر شد.

به گزارش بهداشت نیوز، فریدون عزیزی در آئین رونمایی از کتاب جستارهایی در سلامت و بحران کووید ۱۹ که امروز ( سه‌شنبه ۱۵ تیرماه) برگزار شد، گفت: یازده مقاله از این کتاب در زمینه آمورش است. کرونا در همه دنیا آموزش را با چالش روبرو کرد اما سبب شد که آموزش‌های مجازی گسترش پیدا کند. مسئله مهم آموزش بالینی است که نمی توانیم از طریق مجازی انتقال دهیم. البته خلاقیت‌ها در این زمینه بسیار یاری‌گر بود.
 
عضو گردآورنده کتاب جستارهای سلامت گفت: کسب تبحر بالینی بسیار مهم است و کمی کمرنگ بود. امروز رشد آموزش هم داشتیم، شاید تا دیروز استاد برای همه دانشجویان نبود اما در این یک و نیم سال آموزش مجازی امکان انتشار تدریس‌های اساتید معتبر برای همه را ممکن کرد. بسیاری از کسانی که علاقه نداشتند در کلاس‌های داخلی تحصیل کنند امروز در کلاس‌های مجازی ما شرکت می‌کنند.
 
وی افزود: در این کتاب رموز کمی و کیفی آموزش مجازی مطرح شده است و اگر کووید ۱۹ ادامه پیدا کند، این کتاب می تواند راهگشای بسیاری از اساتید و دانشجویان باشد.
 
در ادامه علیرضا زالی، فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در تهران گفت: این کتاب تبلوری مناسب از شکل گیری تکوین پزشکی در دوران کرونا است. در کشور ما نگارش به سبک کشتار نویسی کم است و کسانی که اسلوب تدوین را جستار می‌گذارند، شجاعت دارند. زیرا این افراد باید تجارب خود را در طول کتاب به اثبات برساند. به همین دلیل در وزن دهی به مقالات جستار از ثقل بالاتری برخوردار است.
 
فرمانده قرارگاه کرونا در شهر تهران گفت: در کتاب مذکور همه ابعاد مختلف بیماری کرونا درج شده است و این کتاب نگاهی انتزاعی نیست، بلکه ابعاد آموزشی، پزشکی، اجتماعی و غیره را شامل می‌شود. ما تلاش کردیم افراد توانا و کسانی انتخاب شوند که در زمینه‌های مربوط به کرونا تجربه داشته باشد.
 
وی افزود: در جریانات اخیر مربوط به کرونا کتب زیادی تدوین شد اما عموما مفاهیم بالینی بودند ، کمتر کتابی مانند جستارهای سلامت بین بخشی بودند که با استناد به تجربه‌های اندوخته به نوعی خود اتکایی و ارق ملی در کسب تجارب توجه کنند. کتاب سعی کرده متعهدانه به اصالت شبکه‌های سلامت احترام بگذارد و نقش اساتید فرهنگستان در این کتاب بی نظیر بود.
 
منبع: آنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز