title
کد خبر: 192101
00
ابتلا به کرونا در بین جوانان اسپانیایی منجر به محدودیت‌های شبانه شد

مسئولان برخی مناطق اسپانیا در نظر دارند با توجه به روند رو به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بین جوانان واکسینه نشده، محدودیت‌هایی را برای تردد و زندگی شبانه وضع کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، این تصمیم در حالی اتخاذ شده که تنها چند هفته از برداشته شدن محدودیت‌های تردد و برگزاری اجتماعات شبانه در مناطق مختلف این کشور می‌گذرد.
 
مسئولان بهداشتی نگرانند که با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی و کمبود پرسنل پزشکی و کادر درمان در مراکز بیمارستانی، روند کنونی افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹، دردسرهای تازه‌ای را برای این بخش فراهم کند و کارکنان مشغول به ارائه خدمات درمانی را تحت فشار مضاعف قرار دهد.
 
بر این اساس، جدا از محدود کردن زندگی شبانه در بسیاری از مناطق به ویژه مناطق تفریحی،‌ تمهیداتی نیز برای واکسینه کردن افراد زیر ۳۰ سال فراهم می شود.
 
برنامه واکسیناسیونِ کووید ۱۹ در اسپانیا تاکنون بر واکسینه کردن گروه‌های مسن‌ و آسیب‌پذیرتر متمرکز بوده و بناست که نوجوانان و افراد بالای ۲۰ سال در تابستان امسال به گروه‌های دریافت کننده واکسن اضافه شوند.
 
به گزارش منابع بهداشتی میزان شیوع بیماری بین افراد ۲۰ تا ۲۹ سال طی ۱۴ روز گذشته سه برابر میانگین کشوریِ ۲۰۴ مورد ابتلای جدید برای ۱۰۰ هزار جمعیت بوده است. جشن‌های پایان سال تجصیلی در میان نوجوانان و جوانان اسپانیایی یکی از عوامل افزایش روند ابتلا به ویروس عنوان شده است.
 
 زندگی شبانه در دست کم ۱۶ شهر منطقه شمال استان کانتابریا که بیشترین موارد ابتلا به ویروس در کشور را ثبت کرده نیز به کلی تعطیل خواهد شد.
 
منبع: ایسنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز