title
کد خبر: 192081
00
عرضه مکمل در باشگاه های ورزشی ممنوع

مسئول اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی،فرآورده‌ها و مکمل‌های ورزشی که در باشگاه‌ها عرضه می‌شود به صورت اصولی و قانونی وارد کشور نشده اند و شرکت‌های توزیع، مسئولیتی در قبال آن قبول نمی‌کنند چرا که این شرکت‌ها، تنها دارای مجوز عرضه مکمل به داروخانه‌ها هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فاطمه کلاته با اعلام این خبر گفت: خرید و فروش مکمل‌های ورزشی و سایر مکمل ها توسط مربیان ورزشگاه‌ها و بدنسازی‌ها غیر قانونی است و عرضه کنندگان مکمل در باشگاه های ورزشی در صورت شناسایی به عنوان مجرم محسوب می شوند.

وی بیان کرد: فرآورده‌ها و مکمل‌های ورزشی که در باشگاه‌ها عرضه می‌شود به صورت اصولی و قانونی وارد کشور نشده اند و شرکت‌های توزیع، مسئولیتی در قبال آن قبول نمی‌کنند چرا که این شرکت‌ها، تنها دارای مجوز عرضه مکمل به داروخانه‌ها هستند.

دکتر کلاته ادامه داد: مکمل‌هایی که در داروخانه ها توزیع می شود دارای برچسب اصالت و مورد تایید وزارت بهداشت است، لذا فروش مکمل توسط فرد یا در هر مکانی مداخله در امر پزشکی و دارویی به حساب می آید و وزارت بهداشت می تواند نسبت به پلمب فروشگاه و باشگاه اقدام کند.

وی با بیان اینکه مکمل های ورزشی و غذایی فقط باید از سوی پزشک و متخصص تجویز شود، گفت: مصرف مکمل‌ها باید بر اساس برنامه‌های خاص و تحت نظر متخصص انجام گیرد بنابراین توصیه می‌شود این محصولات حتما از طریق داروخانه‌ها و تحت نظر و تجویز پزشک تهیه شوند.

دکتر کلاته خاطرنشان کرد: بروز مشکلات قلبی، کبدی، مغزی و ... از جمله مهم‌ترین عوارض مصرف مکمل‌های تقلبی، قاچاق و فاقد برچسب اصالت و سلامت است بنابراین هر گونه دارو و مکمل را فقط از داروخانه ها که تحت نظارت معاونت های غذاودارو هستند خریداری شود.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز