title
کد خبر: 191455
00
خطر بیخ گوشمان است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هشدار موج پنجم کرونا از نوع جهش یافته با گسترش مناطق قرمز کرونا از جنوب به مرکز و شمال کشور محتمل است.

به گزارش بهداشت نیوز، یاسر قربانی با اشاره به وضعیت قرمز شهرهای جنوبی کشور، بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی، قرمز شدن بسیاری از شهرهای جنوبی کشور از یک طرف و از طرفی دیگر ظهور جهش های بعدی کرونا، خطر رخداد موج پنجم کرونا را چندین برابر کرده است.

وی تاکید کرد: هشدار موج پنجم کرونا از نوع جهش یافته با گسترش مناطق قرمز کرونا از جنوب به مرکز و شمال کشور محتمل است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام اپلیکیشن ماسک، ۶۳ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و تعداد بیماران بستری در پایتخت به سرعت در حال افزایش و قرمز شدن آن قطعی است که این یک نگرانی بزرگ برای استان ما بوده که همجوار با پایتخت است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی در استان مرکزی، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: شهرستان های تفرش، خمین، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان، محلات و اراک در وضعیت نارنجی و شهرستان های آشتیان، خنداب، زرندیه و کمیجان در وضعیت زرد قرار دارند.

قربانی ضمن اشاره به اینکه وضعیت شهرستان های نارنجی استان در حال افزایش است، گفت: اخیرا یکی از نگرانی های مهم ما، شناسایی تعدادی کرونای دلتا در استان می باشد که نشان دهنده به صدا درآمدن یک آژیر خطر است.

قربانی در پایان هشدار داد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ساده انگاری، با توجه به موارد تهدید کننده ذکر شده در آینده ای نزدیک با موج پنجم کرونا دست به گریبان خواهیم شد.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز