title
کد خبر: 191235
00
 تزریق این  واکسن در دوره شیردهی ممنوع شد

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد، اسپونتیک وی نمی‌تواند در دوران شیردهی استفاده شود.

به گزارش بهداشت نیوز، میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد، درصورتی که مزایای تزریق واکسن بیشتر از خطرات آن باشد، زنان باردار می‌توانند با واکسن اسپونتیک وی واکسینه شوند.

دستورالعمل‌ها حکایت از آن دارد که اسپونتیک وی نمی‌تواند در دوران شیردهی استفاده شود.

در دستورالعمل‌های به روز شده واکسن، زنان باردار  تحت شرایطی خاص می‌توانند با واکسن کووید ۱۹ اسپونتیک وی که توسط موسسه گامالیا ساخته شده واکسینه شوند.

پیش از این وزیر بهداشت روسیه در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) گفته بود: کارشناسان در حال تحقیق درباره استفاده احتمالی واکسن «اسپونتیک وی» روسیه در میان زنان باردار هستند و می‌توان طی چند هفته آینده نتیجه گرفت.

در طول تحقیق در مورد سمیت تولید مثل روی حیوانات، هیچ تأثیر منفی بر روند بارداری و رشد جنین در گونه‌های ماده و بر رشد قبل از تولد آنها وجود ندارد.  کارشناسان تأکید می‌کنند، واکسن موسسه گامالیا در دوران بارداری فقط هنگامی استفاده شود که منافع مورد انتظار برای مادر بیش از خطرات احتمالی برای جنین باشد.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که با در نظر گرفتن نتایج مثبت آزمایشات ایمنی پیش بالینی واکسن و اطلاعات جمع آوری شده در مورد ایمنی و کارایی آن در طی آزمایشات پس از ثبت نام، کارشناسان تصمیم گرفته‌اند اجازه استفاده از واکسن در میان زنان باردار را صادر کنند.

وزیر توضیح داد که این امر به زنان بارداری که در معرض خطر ابتلا به علائم شدید بیماری هستند امکان واکسیناسیون می‌دهد.

منبع: فارس

خبرگزاری ТАСС‎


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز