title
کد خبر: 191231
00
شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این استان به ۵۴۰ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۶۰ درصد از مجموع ۱۰ شهرستان‌ استان بوشهر در وضعیت قرمز ( خیلی پر خطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر) کرونایی قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: در شرایط جدید با توجه به کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر افراد در اثر ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.

وی بیان کرد: براساس آمارها شمار مرگ و میر نیز با ۲۱ درصد افزایش از ۲۳ به ۲۸ مورد در هفته افزایش یافته است.

خواجه ئیان ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد روند شیوع ویروس دراستان بوشهر افزایشی است و همین امر باعث شده این استان امروز در شرایط بحرانی قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در فضاهای عمومی بسیار کاهش یافته است، این درحالی است که با توجه به شرایط و شیوع ویروس لازم است مردم احساس مسئولیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

خواجه ئیان تاکید کرد: واکسیناسیون تنها یک بخش از سلامت عمومی است و باید افراد با رعایت فاصله اجتماعی و دستوالعمل‌های بهداشتی نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: هرچند تاکنون سوش هندی (دلتا) در استان بوشهر شناسایی نشده است، اما احتمال می‌رود در صورت هرگونه بی احتیاطی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال شیوع این واریانت در این استان وجود داشته باشد.

خواجه ئیان در باره واکسیناسیون گفت: در حال تکمیل دوز دوم واکسیناسیون سالمندان هستیم و این کار با سرعت خوبی در حال انجام است.

 در زمان حاضر ۶۰ درصد  از مجموع ۱۰ شهرستان‌ استان بوشهر در وضعیت قرمز ( خیلی پر خطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر) کرونایی قرار دارند. 

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز