title
کد خبر: 191080
00
وضعیت کرونا در این  استان همچنان در حال نوسان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر شهرستان های تفرش، خمین، دلیجان، ساوه، شازند و اراک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فراهان، کمیجان، محلات، زرندیه، خنداب و آشتیان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان در خصوص آخرین وضعیت اعلام شده شهرستان های استان مرکزی از سوی وزارت بهداشت، بیان کرد: ۶ شهرستان  استان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارد و شاهد تغییرات چندانی در خصوص وضعیت شهرستان های استان نمی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان های تفرش، خمین، دلیجان، ساوه، شازند و اراک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فراهان، کمیجان، محلات، زرندیه، خنداب و آشتیان در وضعیت زرد قرار دارند.

متولی سلامت استان مرکزی نسبت به گسترش شهرهای قرمز از جنوب به مرکز کشور هشدار داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن استان این هشدار و زنگ خطر قرمز کرونایی برای منطقه ما به دور از انتظار نیست که برای جلوگیری از رخداد وضعیت قرمز کرونایی نیاز به تلاش و همکاری تمامی ارگانها و مردم است.

وی افزود: با توجه به چرخش ویروس و همچنین نمایان شدن واریانت های جدید ویروس کرونا و دلتا ویروس، نگرانی ما در خصوص وضعیت کرونا دو برابر شده است از طرفی مشاهدات نشان می‌دهد که مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی علی‌الخصوص زدن‌ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بی‌توجه شده اند.

دکتر جمالیان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک تمامی تلاش و پتانسیل خود را در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین تزریق واکسن به کار گرفته است، اما در درجه اول این مردم هستند که باید برای سلامتی خودشان ارزش قائل باشند و از هرگونه موقعیت های تهدید کننده اجتناب بورزند.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز