title
کد خبر: 190871
00
چکار کنیم تا گرفتار موج پنجم نشویم؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:بر اساس نتایج آزمایشگاهی صورت گرفته واریانت دلتا نوعی ویروس جهش یافته هندی است که متاسفانه اخیراً در کشور روسیه نیز تعداد قابل ملاحظه ای ابتلا و فوتی داشته ایم که این امر نشان از نبود ایمنی صددرصد واکسیناسیون است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: با توجه به جهش مجدد ویروس کرونای هندی و گستره آن در شهر های جنوبی کشور، پیش بینی‌می شود که در یک الی دو هفته آتی شاهد پیک پنجم کرونا در استان مرکزی باشیم.

وی افزود: بر اساس نتایج آزمایشگاهی صورت گرفته واریانت دلتا نوعی ویروس جهش یافته هندی است که متاسفانه اخیراً در کشور روسیه نیز تعداد قابل ملاحظه ای ابتلا و فوتی داشته ایم که این امر نشان از نبود ایمنی صددرصد واکسیناسیون است.

وی تاکید کرد: زدن واکسن به هیچ وجه به طور صددرصد ایمنی کامل ایجاد نمی کند، از این رو همچنان بهترین راه پیشگیری از شیوع کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و نگاه منظم و مستمر به شیوه نامه های بهداشتی است.

دکتر علیمحمدی در ادامه از شهروندان خواست که با همکاری هم و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی از قبیل زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها و... بتوانیم با یک مدیریت صحیح از‌ پیک پنجم کرونا عبور کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با تاکید مجدد بر احتمال رخ داد موج پنجم کرونا در یک الی دو هفته آینده، گفت: با توجه به خستگی مدافعان سلامت و البته کادر بهداشتی، اگر گرفتار موج پنجم شویم پیش بینی می کنیم خسارات به مراتب بیشتری نسبت به موج های قبلی را تجربه کنیم.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز