title
کد خبر: 190304
00
خلاصه یافته‌های مطالعات واکسن «کووایران برکت» منتشر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که مجوز مصرف اضطراری نخستین واکسن ایرانی با نام کوو ایران برکت صادر شد.

به گزارش بهداشت نیوز، درمان و آموزش پزشکی (وبدا)، بـا توجـه بـه اعطـای مجـوز مصـرف اضطـراری واکسـن کووایـران برکـت از سـوی سـازمان غـذا و دارو و بـا توجـه بـه وجـود فاصلـه زمانـی ارایه گـزارش تـا چـاپ مقالـه در یـک مجله علمـی، شـرکت شــفا فارمــد برای اطلاع رسانی بهتـر، مجموعه گزارشاتی کوتــاه از نتایــج و یافته هــای مطالعـات بالینـی را بـه مـرور در اختیـار علاقمنـدان قـرار داد.

در ایـن زمینه پـس از گـزارش یافتـه هـای پیش بالینی (Pre-clinical)، شـفا فارمد دومیـن گزارش خود را با عنـوان «خلاصه یافتـه هـای مطالعـات انسـانی فـاز یـک و دو واکســن کــووایران-برکـت» بـا جامعـه بـه اشــتراک گذاشت.

در ادامـه ایـن گـزارش، یافته هـای تکمیلـی مطالعـات نیـز به همـراه یافته هـای اولیه فاز سـه در دسـترس قـرار می گیرد.

وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد کـه جامعـه علمـی از ایـن طریـق و تـا قبـل از انتشـار مقـالات علمـی بـا فراینـد پیشـرفت مطالعـات در فازهـای قبلـی مطالعـات واکسـن کووایـران بیشـتر آشـنا شـود.

متن کامل این گزارش را در اینجا می خوانید.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد که مجوز مصرف اضطراری نخستین واکسن ایرانی با نام کوو ایران برکت صادر شد.

مجوز استفاده اضطراری به این معنا است که یک محصول پزشکی مجوز ویژه سازمان غذا و دارو را  دریافت می کند تا در مواقع اضطراری استفاده شود اما هنوز به مرحله تایید کامل نرسیده است.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت»  روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تاکنون به ۲۰ هزار داوطلب در مرحله سوم واکسن کوو ایران برکت تزریق شده است که نیمی از آنان در شهرهای تهران و کرج دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.

این طرح در ۶ شهر از ۲۴ اردیبهشت ماه اجرا شده است.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز