title
کد خبر: 187959
00
با ریزش موی ناشی از کرونا چکار کنیم؟

به گفته یک متخصص پوست‌ومو در این نوع ریزش مو استفاده از مکمل‌ها و شامپو‌ها بی اثر است و برای درمان آن باید مدت زمانی طی شود و با گذشت ۶ ماه تا یکسال این عارضه خود به خود و به تدریج بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، پرویز طوسی  در خصوص ریزش موی ناشی از ابتلا به کرونا گفت: بروز عفونت در بدن موجب ریزش مو می‌شود و این عارضه به صورت طبیعی بین ۶ ماه تا یکسال بعد از بهبودی به تدریج بهتر می‌شود و برای درمان این عارضه انجام کار خالصی لازم نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا برای بهبود این نوع ریزش مو مصرف مکمل‌ها یا استفاده از شامپوی خاصی را توصیه می‌کنید؟، توضیح داد: در این نوع ریزش مو استفاده از مکمل‌ها و شامپو‌ها بی اثر است و برای درمان آن باید مدت زمانی طی شود و با گذشت ۶ ماه تا یکسال این عارضه خود به خود و به تدریج بهبود پیدا می‌کند.

این متخصص پوست‌ومو در خصوص دلایل بروز این عارضه در اثر ابتلا به کرونا اظهار کرد: تب بالا و عفونت شدید در افزایش ریزش مو نقش دارند و به طور طبیعی مو‌ها سه مرحله رشد، استراحت و ریزش را طی می‌کنند و بعد از بروز هر نوع عفونتی در بدن مو‌هایی که در دوره رشد قرار دارند به سرعت در معرض ریزش قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر اینکه این نوع ریزش مو با گذر زمان بهبود می‌یابد، مو‌های ریخته شده هم بعد از حدود یکسال به تدریج جبران می‌شوند و مجددا رشد می‌کنند.

منبع: میزان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز