title
کد خبر: 186103
00
شمار بستری های کرونا در این استان به ۴۱۵ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با بستری شدن ۹۶ مبتلای جدید به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بستری ها در استان به ۴۱۵ نفر رسید.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فاطمه نوروزیان جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون از مجموع بستری های کرونا ، ۷۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۲۱ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: پایش آمارها حکایت از آن دارد که در هفته گذشته شمار فوتی ها نسبت به هفته قبل تر پنج برابر افزایش داشته است.

نوروزیان بیان داشت: در شبانه روز گذشته پنج مبتلای دیگر از شهرستان های میناب، پارسیان ، رودان و بستک جان خود را از دست دادند و شمار فوتی ها در هرمزگان به یک هزار و ۱۴۳ نفر رسید.

این مقام مسوول مراجعه دیگر هنگام مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی را از جمله دلایل افزایش فوتی ها عنوان کرد و گفت: در صورت از دست دادن زمان در درمان مبتلایان، به سختی می توان کاری برای بهبود وضعیت آنها انجام داد و از همین رو افراد باید با مشاهده کوچکترین علایم بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر نوروزیان شمار مبتلایان قرنطینه در منزل را ۶ هزار و ۴۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: شرایط بسیار حساس و نگران کننده است و همه ما باید با جدیت هر چه تمام تر به منظور حفظ جان خود و اطرافیانمان پروتکلهای بهداشتی را با دقت رعایت کنیم.

تمدید یک هفته‌ای تعطیلی بازار در شهرهای قرمز هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به ادامه وضعیت قرمز کرونایی و در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ، تعطیلی گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ مانند هفته‌های گذشته در شهرهای قرمز استان شامل بندرعباس، قشم و بندرخمیر به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

علی رئوفی بیان داشت: صاحبان مشاغل گروه شغلی یک می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان های سیریک، جاسک، بوموسی و بشاگرد در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها نارنجی هستند و فعالیت مشاغل در آنها براساس همین رنگبندی می باشد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۰ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز