title
کد خبر: 185935
00
پانسمانی جدید و ایرانی که تبدیل به بافت بدن می شود

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: آمنیودیسک یک پانسمان موقت نبوده و پس از جایگذاری به بخشی از بافت بدن بیمار تبدیل خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز، احسان سیدجعفری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان، اظهار کرد: آمنیودیسک را می‌توان به عنوان یک پانسمان به صورت پچ و یا گرافت در فرایند جراحی استفاده کرد که در چنین حالتی آمنیودیسک دیگر به عنوان یک پانسمان موقت نبوده و پس از جایگذاری به بخشی از بافت بدن بیمار تبدیل خواهد شد.

او افزود: این محصول در جهت ترمیم سریع سوختگی ها، انواع زخم‌های پوستی، مادرزادی، زخم‌های ترمیم ناپذیر مثل زخم پای دیابتی و زخم بستر مورد استفاده قرار می گیرد که تاثیر بیشتری را نسبت به پانسمان‌های مصنوعی در جهت درمان دارد. اما مهمترین کاربرد این پانسمان ها درمان زخم‌ها و ضایعات سطحی چشم و بازسازی بافت قرنیه در آسیب‌های چشمی و جراحی‌های چشم است که تاثیر آن ها در تسریع روند درمان زخم‌ها و جراحات چشمی در مقالات علمی معتبر جهان ثبت شده است.

جعفری بیان کرد: سل- آمنیوسین یک زخم پوش بیولوژیک، حاوی سلول‌های بنیادی است. این زخم پوش از پرده آمینیون انسانی حاوی ماتریکس کلاژن، فیبرونکتین، لامینین، پروتئوگلایکان، گلیکوزامینوگلایکان بوده  و از فاکتور‌های رشد و فاکتور‌های زیستی فعال متفاوتی برخوردار است که تمام این موارد سبب بازسازی و ترمیم بافت پوششی آسیب دیده خواهد شد.

او افزود: پروتئین های موجود در آمنیون علاوه بر اینکه سبب تکامل و رشد طبیعی جنین خواهند شد دارای خواص تنظیم کننده سیستم ایمنی، ضدفیبروتیک، ضد التهابی، ضد رگ زایی ،غیر تومور زا و ترمیم کننده بافت هستند.

او گفت: پرده آمنیوتیک (آمنیون) یک غشای نازک فاقد عروق است که درونی‌ترین لایه غشای جنینی بوده که در طول دوره بارداری جنین را احاطه می کند و در محافظت و پرورش جنین نقش  موثری دارد. طی فرایندی غشای آمنیوتیک جداسازی شده و با پشت سر گذاشتن فرایند تولیدی وهمچنین انجام آزمایش های کنترل کیفی مورد تایید قرار می گیرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: هر قسمت از این محصول در اتاق تمیز و زیر هود استریل طور کامل پاک سازی و آماده می‌شود. همچنین، از محصول نهایی تست استریلیتی برای انواع باکتری، قارچ، مایکوپلاسما و تست اندوتوکسین به عمل می‌آید که در صورت منفی بودن نتایج بیماری‌های عفونی و تست‌های آلودگی محصول تایید و روانه بازار خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: قبل از فرایند تولید محصول، انتخاب فرد دهنده بر اساس غربالگری پرونده‌های مادران نوزاد، تاریخچه کامل پزشکی و اجتماعی فرد دهنده مورد بررسی قرار گرفته و از نمونه خون وی، آزمون‌های مختلف ویروسی به روش سرولوژی و Real time PCR انجام خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: صفر تاصد این محصول برای اولین بار است که در داخل کشور به تولید رسیده و شرکت ما تنها کمپانی تولید کننده پانسمان آمنیودیسک است هرچند نمونه‌های خارجی از این محصول وجود دارد، اما وجه تفاوت ما با نمونه‌های خارجی قیمت کمتر است، اما از لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت خواهد بود.

او درنهایت افزود: تا به امروز صادراتی صورت نگرفته است و در حال دریافت پروانه صادرات از سازمان غذا و دارو هستیم. ما اولین شرکت دریافت کننده تاییدیه GMP در خصوص تولید سلول‌های بنیادی و پرده آمنیوتیک از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز