title
کد خبر: 185843
00
فرمول خوراکی حفظ رطوبت پوست

غذا بخشی کلیدی از سلامت پوست است.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر فردی یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کند، پوست وی ممکن است عملکرد محافظتی بهتری داشته باشد.
 
  ویتامین‌های موثر برای درمان خشکی پوست
ویتامین A ،  ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E،روی، سلنیوم
 
  برخی مواد غذایی مرطوب ساز:
  جگر گاو
جگر گاو منبع خوبی از ویتامین A است.
ویتامین A یک ماده مغذی ضروری برای مبارزه با خشکی پوست است زیرا حاوی رتینویدها و کاروتنوئیدهاست.
 
  فلفل قرمز شیرین
فلفل قرمز شیرین منبع خوبی از ویتامین C است. ویتامین C برای مبارزه با خشکی پوست مفید است زیرا آب رسانی به پوست را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
 
  شیرسویا، بادام  و جو دوسر
شیرهای سویا، بادام و جو دوسر غنی شده با ویتامین D منابع خوبی برای این ماده مغذی هستند. ضد التهاب بودن ویتامین D ممکن است به پوست در حفظ رطوبت خود کمک کند.
 
  دانه های آفتابگردان
دانه های آفتابگردان منبع خوبی برای ویتامین E هستند. ترکیب یک منبع ویتامین C و یک منبع ویتامین E ممکن است به کاهش التهاب و پاک سازی پوست کمک کند.
 
  چای سبز
چای سبز ممکن است به جلوگیری از پیری پوست ناشی از صدمات نور خورشید که می تواند به  خشکی پوست و دیگر نشانه های آسیب پرتوهای فرابنفش منجر شود، کمک کند، چای سبز کلاژن و فیبر الاستین در پوست را افزایش دهد و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. این ممکن است به پوستی نرم‌تر و مرطوب‌تر منجر شود.

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز