title
کد خبر: 183035
00
ظرفیت بیمارستان‌های این استان تکمیل شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا و بستری در شهرهای آبادان ، خرمشهر و شادگان افزایش یافته است گفت:ظرفیت بخش کرونایی تمام بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان تکمیل شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شکراله سلمان زاده پنجشنبه اظهار داشت: علت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها  عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان است.

وی افزود: مراجعه دیر هنگام و با حال بد از سوی شهروندان باعث شده تا شمار بیماران بد حال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها افزایش یابد و شرایط به گونه‌ای است که اگر این روند ادامه یابد مجموعه کادر درمان نمی توانند پاسخگوی بیماران باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: درصد بسیار بالایی از موارد فوتی بعلت مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی به بیمارستان است.

وی از مردم خواست به محض مشاهده هرگونه علامت مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک به بستری، بدون درنگ به بیمارستان مراجعه کنند و از درمان خانگی و مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

بر اساس این گزارش ایرنا در پی تکمیل ظرفیت بیمارستانهای منطقه جنوب غرب خوزستان، نشست کمیته بحران دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور رئیس دانشکده ، اعضای هیات رییسه، روسای بیمارستان‌های تابعه و جمعی از پزشکان متخصص به منظور بررسی و ارائه راهکارهای اجرایی برای حل این بحران در محل بیمارستان طالقانی آبادان برگزار شد.

در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۳۹۵ نمونه آزمایش کرونا در شهرستان‌های آبادان،خرمشهر و شادگان  ۲۰۵ مورد جدید مثبت ابتلا به کووید ۱۹ تایید شد.

در شبانه روز گذشته ۷۷ بیمار جدید کرونایی در آبادان، ۹۱ بیمار در خرمشهر و ۳۷ بیمار در شادگان شناسایی شدند.

در این مدت ۴۱ بیمار در بیمارستان‌های منطقه بستری و ۴۵ بیمار پس از  بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

۲۵۴ بیمار کرونایی در پنج بیمارستان آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستند.

۹ شهرستان خوزستان قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز