title
کد خبر: 180021
00
خواب راحت چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن دارد؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خواب خوب آرزوی همه است، شاید تنها کسانی که از خواب محروم هستند قدر این نعمت را می دانند و تاثیر خوب خوابیدن بر سیستم ایمنی ، قلب و عروق ، تنفس ، مغز و اعصاب ، خلق و خو ، تمرکز متابولیسم و تک تک اعضای بدن شناخته شده است .

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهناز امینی خواب راحت را برای داشتن تن و روانی سالم ضروری دانست و تصریح کرد: "روز جهانی خواب"  یک  رویداد سالانه  است که هدف آن نشان دادن اهمیت خواب و فراخوان در مورد موضوعات مهم مرتبط با خواب از جمله پزشکی، تحصیلی، اجتماعی و ... است.

 وی بیان داشت:  هر ساله در سومین جمعه مارس سال میلادی روز جهانی خواب  به یکی از جنبه های خواب می پردازد . از آنجا که بسیاری از مردم کشور ما از این موضوع بی خبر هستند ، در سالهای اخیر پویش همگانی برای آگاه سازی عموم مردم در باب اهمیت خواب و آشنایی بیشتر با این روز به راه افتاده است.

دکتر مهناز امینی افزود: در همین راستا جمعی از اعضا هیأت علمی و متخصصین خواب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری سازمان مردم نهاد حمایت از مبتلایان به اختلالات خواب جشنواره ای از تاریخ 29 بهمن لغایت پایان اردیبهشت سال 1400 راه اندازی کردند که در آن  رویدادهای مختلفی شامل بحث و گفتگو، ارائه مطالب آموزشی، برگزاری مسابقات عکاسی ، نقاشی ، داستان کوتاه، لالایی و کتابخوانی برگزار خواهد شد .

دکتر امینی هدف از برگزاری این دوره را آگاهی مردم از بهداشت خواب، خواب کودکان و نوجوانان و مشکلات شایع خواب عنوان کرد و افزود :  همزمان با این جشنواره برنامه های آموزشی از طریق صفحات مجازی ، رسانه ملی و حضوری در فرهنگسراهای مختلف شهرداری برگزار خواهد شد.

دکتر مهناز امینی خواب راحت برای مردم شهر و کشور عزیزمان را آرزو کرده و خواستار شرکت کلیه همکاران و دانشگاهیان در این پویش و جشنواره شد.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز