title
کد خبر: 180
00
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:
بیماری‌های قلبی و عروقی  رتبه نخست ‌میزان شیوع را در کشور دارند

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: بیماری‌های قلبی و عروقی در حال حاضر در رتبه نخست ‌میزان شیوع قرار گرفته است.

به گزارش بهداشت نیوز، علیرضا مغیثی ظهر امروز در همایش علمی سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیردار و عوامل خطر در یزد با اشاره به عمده‌ترین بیماری‌های غیرواگیردار شایع در کشور اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی در حال حاضر در رتبه نخست ‌میزان شیوع قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند که این آمار تقریبا در همه استان‌ها ثابت است.

مغیثی با اشاره به این‌که بر این اساس سند ملی بیماری‌های غیرواگیردار تدوین شده و هم‌اکنون در چند شهر کشور به‌صورت پایلوت در حال اجرا است و در انتظار بررسی نتایج اجرای طرح هستیم.

وی یادآور شد: این طرح هم‌اکنون در شهررضا در استان اصفهان، بافت در استان کرمان، نقده در آذربایجان‌غربی و مراغه در آذربایجان‌شرقی اجرا شده و به‌زودی در بقیه مناطق کشور اجرایی خواهد شد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این سند 13 هدف کلی را پیگیری می‌کند که 9 هدف آن بین‌المللی است و برای مدت 10 سال به مرحله اجرا درخواهد آمد.

این مسؤول از ابلاغ این سند به همه استان‌های کشور خبر داد و اظهار‌ داشت: مردم نیز باید برای اجرای این طرح توجیه شوند و در واقع مردم به‌ورزان و مراقبان سلامت در اجرای بندهای این سند، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مغیثی یادآور شد: در گذشته بیماری‌های واگیردار مهم‌ترین عامل مرگ‌و‌میر بشر بود اما امروز با پیشرفت‌های علمی، واکسیناسیون، کنترل و مدیریت بیماری و ارتقای وضعیت بهداشت و درمان، نگرانی از این بابت وجود ندارد و باید بر روی بیماری‌های غیرواگیردار به‌ویژه در حوزه پیش‌گیری متمرکز شویم.

گفتنی است، همایش یک روزه سند پیش‌گیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیردار و عوامل خطر با حضور بیش از 300 نفر از کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی استان یزد در حال برگزاری است.

منبع:یزد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز