title
کد خبر: 178394
00
یک فنجان چای نعناع با 22 خاصیت شگفت انگیز

تاثیرات دارویی و درمانی مصرف چای نعناع بی نظیر است، همچنین خواص مصرف چای نعناع برای پوست و زیبایی باورنکردنی می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز ،علی رغم اینکه چای نعناع صدها سال برای درمان تعدادی از مشکلات بهداشتی مورد استفاده قرار می گرفته است، ارزیابی علمی از مزایای سلامتی چای نعناع، از سال 2010، مطابق با دانشگاه پزشکی ویسکانسین در حال انجام بوده و در مراحل اولیه است. چای نعناع، با تأثیرات منفی کم، می تواند در برخی شرایط جایگزین مناسب برای داروهای شیمیایی باشد. اما قبل از رفع هرگونه مشکل سلامتی به همراه چای نعناع با پزشک خود صحبت کنید.نا
 
خواص مصرف چای نعناع
 
کاهش استرس
مصرف یک فنجان چای گرم نعناع ممکن است به آرامش حتی افراد تند خو کمک کند، چای نعنا در کاهش استرس فوق العاده می باشد. چای نعناع از منتول تشکیل شده است، که به شل شدن عضلات کمک خواهد کرد. افراد می توانند با نوشیدن این چای ، کمتر احساس استرس داشته باشند. افرادی که روزها وقت خود را برای نوشیدن یک فنجان چای نعناع خوب می گذرانند، در حقیقت یک طعم خوب را تجربه نموده اند.
 
کاهش دهنده تب
هر وقت اثر خورنده و خنک منتول را در نظر بگیریم، اساساً به یک فنجان چای داغ فکر نمی کنیم، اما چای نعناع حاوی منتول را مانند یک روش درمانی مد نظر داشته باشید، مصرف چای ممکن است باعث تعریق سطح پوست شود، در حالی که خود منتول موجود در چای سرد می شود. بدن در طی مصرف این چای اساساً تب را از بین می برد و ممکن است باعث کاهش التهاب مرتبط و همچنین ناراحتی شود.
 
تسکین درد دندان و رفع بوی بد دهان
برای کاهش درد دندان، می توان چای نعناع را امتحان کرد. این گیاه شامل اوژنول است که دارای خاصیت ضد میکروب و همچنین ویژگی های ضد درد است. چای نعناع همچنین به از بین بردن بوی بد دهان ناشی از استعمال دخانیات یا شاید خوردن پیاز و همچنین سیر کمک می کند. ویژگی های ضد باکتریایی چای نعناع باعث می شود که این ماده برای بهبود تنفس مناسب باشد. شما می توانید چای را مصرف کنید یا حتی آن را در داخل دهان خود غرغره کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
 
رفع مشکلات خواب
بسیاری از افراد هر زمان که مشکل خواب دارند، به استفاده از داروهای خواب آور روی می آورند، با این وجود این امکان وجود دارد که چیزی به اندازه چای نعناع نتواند این کار را برای آنها انجام دهد. مصرف چای داغ نعناع آرامش بخش است، منتول موجود در چای نعناع به طور خاص قادر به کمک به افرادی می باشد که خواب راحتی ندارند. این چای قادر به حل تعدادی از مشکلات اساسی روانی است که خوابیدن را برای این افراد دشوار می کند. عدم خواب طولانی مدت می تواند به خودی خود یک وضعیت حاد روانی باشد، بنابراین چای نعناع ممکن است به افراد در سطوح مختلف کمک کند.
 
کمک به تمرکز
آیا در تمرکز نمودن مشکل دارید؟ نعناع می تواند یک راه حل باشد.
یک مطالعه در مجله بین المللی علوم اعصاب نشان داد که چای نعناع می تواند تمرکز و دقت را بهبود بخشد. از این گذشته، یک مطالعه در دانشگاه سینسیناتی نشان داد که رایحه نعناع نسبت به مصرف چای حتی ضروری تر است. عطر و رایحه نعناع آکنده شده در اتاقی که افراد در آن حضور دارند، باعث افزایش هوشیاری و همچنین تمرکز آنها می شود، زیرا بوی منتول باعث تقویت هیپوکامپ، یعنی مرکز حافظه مغز می شود. برای بهره مندی از این مزایا، چای نعناع را نیز دم کرده و به تدریج آن را پخش کنید. مثلا با ریختن آب جوش در یک قابلمه، ا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز