title
کد خبر: 178242
00
آیا با معده خالی می توان چای سبز نوشید؟

از کاهش وزن تا تثبیت سطح قند خون، خواص چای سبز برای سلامتی یک فهرست طولانی است. بعضی از مردم این نوشیدنی را آنقدر دوست دارند که روز خود را با آن شروع می کنند. در حالی که در خوب بودن چای شکی وجود ندارد، اما آیا نوشیدن آن با شکم خالی اشکالی ندارد؟ خوب، جواب منفی است نوشیدن چای سبز با معده خالی می تواند بر بدن تاثیر....

به گزارش بهداشت نیوز، از کاهش وزن تا تثبیت سطح قند خون، خواص چای سبز برای سلامتی یک فهرست طولانی است. بعضی از مردم این نوشیدنی را آنقدر دوست دارند که روز خود را با آن شروع می کنند. در حالی که در خوب بودن چای شکی وجود ندارد، اما آیا نوشیدن آن با شکم خالی اشکالی ندارد؟ خوب، جواب منفی است نوشیدن چای سبز با معده خالی می تواند بر بدن تاثیر منفی بگذارد.

معده درد، یبوست و حالت تهوع

به گزارش هندوستان تایمز، چای سبز دارای تانن است که می تواند با افزایش اسید معده منجر به معده درد شود. اسید زیاد در معده می تواند احساس حالت تهوع در فرد ایجاد کند و همه اینها می تواند منجر به بروز مشکل یبوست شود. به بیمارانی که از زخم معده یا ریفلاکس اسید رنج می برند توصیه می شود اول صبح ناشتا چای سبز نخورند زیرا انجام این کار می تواند وضعیت آنها را بدتر کند.

اختلالات خونریزی

وقتی با معده خالی چای سبز می نوشید ترکیبات موجود در چای به سرعت بدن و خون را تحت تاثیر قرار می دهند تا اینکه بعد از مصرف خوراکی نوشیده شود. یکی از اثرات آن کاهش پروتئین است که به لخته شدن خون کمک می کند. چای به دلیل آنتی اکسیدان های خود اجازه اکسیداسیون اسیدهای چرب را نمی دهد که می تواند منجر به رقیق شدن قوام خون شود، بنابراین افراد مبتلا به اختلالات لخته شدن خون نباید چای سبز را با معده خالی بنوشند.

جذب آهن را در افراد مبتلا به کم خونی کاهش می دهد

چای سبز می تواند توانایی بدن در جذب طبیعی آهن را کاهش دهد، بنابراین توصیه می شود افراد کم خون از چای سبز استفاده نکنند، اما اگر فردی هنوز می خواهد آن را با وجود شرایط توصیه شده مصرف کند نباید آن را به طور منظم و به طور قطع با معده خالی بنوشد.

ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد

کافئین موجود در چای سبز باعث تحریک غدد فوق کلیه می شود که هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین را آزاد می کند. این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود که برای بیماران قلبی خوب نیست. در طولانی مدت می تواند منجر به خستگی آدرنال (غدد فوق کلیوی بیش از حد) شود. همه این دلایل باعث می شود مصرف چای سبز با معده خالی منتفی شود.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز

بهتر است چای سبز را صبح، اما با مقداری خوراکی مصرف کنید می توانید آن را با دو عدد بیسکویت سبوس دار یا میوه ای به انتخاب خود میل کنید. بعضی از افراد ممکن است قبل از تمرین نوشیدن آن را دوست داشته باشند در حالی که دیگران ممکن است در سایر مواقع با روال زندگی آنها سازگار باشد.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز