title
کد خبر: 177954
00
زوج‌های جوان چه زمانی دچار ناباروری می‌شوند؟

شیوع ناباروری در کل دنیا حدود ۱۵ درصد است که به نظر می‌رسد این رقم رو به افزایش باشد

به گزارش بهداشت نیوز ،شیرین نیرومنش استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران و فلوشیپ پریناتولوژی اظهار کرد: در حال حاضر شیوع ناباروری در کل دنیا حدود ۱۵ درصد است که به نظر می‌رسد این رقم رو به افزایش باشد، زیرا سن ازدواج بالا رفته و بارداری در ابتدای ازدواج اتفاق نمی افتد.
 
نیرومنش افزود: هم اکنون از هر ۵ الی ۶ زوج، یک زوج به ناباروری دچار می‌شوند و هر چه زمان جلوگیری از بارداری در ابتدای ازدواج بیشتر از یک سال طول بکشد، مشکلاتش ناباروری زوج هم افزایش پیدا خواهد کرد.
 
او گفت: اگر در سنین زیر ۳۵ سال حداقل یک سال بدون جلوگیری، بارداری اتفاق نیفتد، گفته می‌شود فرد دچار ناباروری شده است.
 
نیرومنش بیان کرد: زوج‌هایی که ۵ الی ۶ ماه اقدام به بارداری می‌کنند و این اتفاق نمی افتد حتما دچار ناباروری شده اند. علت ناباروی ممکن است از طرف زن یا مرد باشد که برای تشخیص دقیق مشکل باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه شود.
 
او گفت: اگر زنان مشکلاتی اعم از نامرتب بودن زمان عادت ماهانه یا تنبلی تخمدان، و در مردان عارضه‌های بیضه، مصرف سیگار و چاقی وجود داشته باشد، حتما دچار ناباروری در آینده خواهند شد.
 
او در پایان یادآوری کرد: زوج‌ها برای بارداری فرصت‌های ابتدایی ازدواج را از دست ندهند تا  دچار مشکلات ناباروری نشوند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز