title
کد خبر: 174517
00
شدت انتقال ویروس کرونا در خودرو+زمان ماندگاری

خودرو و بخش‌های داخلی آن یکی از مهم‌ترین سطوح آلوده برای انتقال کرونا است که در صورت بی‌توجهی در رعایت اصول بهداشتی خود می‌تواند عامل ابتلا به کرونا باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از مهم‌ترین موارد ابتلا به کرونا در ارتباط با لمس سطوحی است که بیشترین کاربرد و استفاده را دارد که در صورت عدم توجه خود می‌تواند عامل ابتلا به این ویروس باشد.

یکی از مهم‌ترین سطوح آلوده خودرو است و با توجه به این‌که بیشتر سطوح موجود در آن پلاستیکی است و قدرت ماندگاری ویروس کووید-۱۹، ۷۲ ساعت است لازم است وسیله نقلیه در هر بار استفاده ضدعفونی شود.

سطوح مختلف خودرو چگونه باید ضدعفونی شوند:

سطوح سخت در قسمت داخلی مانند صندلی‌های سخت، دسته صندلی، دستگیره درب، دستگیره کمربند ایمنی، کنترل نور و هوا، درها و پنجره‌ها اگر چرک قابل مشاهده وجود دارد باید ابتدا از آب و شوینده و سپس از مواد ضدعفونی کننده مناسب استفاده شود.

برای قسمت‌های نرم‌تر خودرو مانند صندلی‌های پارچه‌ای جهت ضدعفونی از یک شوینده مناسب برای سطوح نرم و قابل نفوذ استفاده شود.

برای سطوح الکترونیکی داخل خودرو مانند سیستم‌های صوتی تصویری یا صفحه نمایش لمسی که به‌طور مکرر لمس می‌شوند ابتدا گرد و غبار قابل مشاهده پاک شده و سپس برای ضد عفونی کردن از دستمال مرطوب یا اسپری حاوی الکل ۷۰ درصد استفاده شود.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز