title
کد خبر: 17399
00
اثرات شوکه کننده نوشیدنی‌های قندی که می‌خورید

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از اهداف این وزارتخانه برای تولید نوشیدنی‌های سالم و طبیعی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت  با اشاره به آمار بالای بیماران دیابتی و بیمارهای غیرواگیر در کشور اظهار داشت: الگوی غذایی و رفتارهای غذایی نامناسب در بین مردم مهمترین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود و بر همین اساس وزارت بهداشت برای جلوگیری از این امر چند اقدام را در دستور کار قرار داده است. 

وی افزود: از جمله اهداف ما تعیین استاندارد محصولات غذایی سالم، تعیین میزان قند و شیرینی مواد غذایی و حمایت از تولید نوشیدنی سالم است، زیرا در کشور ما مصرف نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های غیر سالم همه گیر شده است؛ از ورزشکاران گرفته تا دانش آموزان یا مردم عادی آن را می‌نوشند.
 
عبداللهی بیان داشت: قند‌ها و مواد انرژی‌زا، اصلی‌ترین مواد سازنده این نوشیدنی‌ها را تشکیل می‌دهد و در برخی از آن‌ها نیز کافئین وجود دارد و استفاده مکرر آن می‌تواند باعث فرسودگی سیستم کنترل قند خون و در دراز مدت و زمینه ساز بروز دیابت شود.
 

وی یادآور شد: از آن جایی که مصرف نوشیدنی‌های غیر استاندارد جز ضرر به کلیه‌ها، قلب و سیستم عصبی هیچ سودی ندارد، ما نیز در نظر داریم با تشویق مردم به مصرف نوشیدنی‌های طبیعی خطر مرگ و میر را از افراد دور کنیم.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.