title
کد خبر: 173603
00
ترک اعتیاد نیاز به تکنیک‌های جدید دارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ترک اعتیاد نیاز به تکنیک های جدید دارد، گفت: دانش‌بنیان‌ها تکنیک‌های خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در اختیار دارند.

به گزاش بهداشت نیوز، سورنا ستاری صبح امروز در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با هدف ارائه دستاوردهای علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر همزمان با روز پژوهش برگزار شد، گفت: طی یکسال گذشته، بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری خوبی حاکم بوده است.
 
وی افزود: علوم جدید در حوزه مبارزه با موادمخدر جایشان خالی است و تکنیک‌هایی که در این حوزه اجرا می‌شوند، باید به روز باشند؛ چرا که سیستم‌های قدیمی کارایی لازم و کافی را در این زمینه ندارند و باید از نوآوری‌هایی همچون شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها نیز استفاده شود.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر جا تعداد شرکت‌های دانش بنیان کاهش یافته، بیشترین ضربه را خوردیم و در حوزه اعتیاد هم همین است و ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌بایست از تکنیک‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند.
 
ستاری بیان کرد: در حوزه هوش مصنوعی، شرکت‌های خوبی در حال فعالیت هستند و در حال حاضر این شرکت‌ها می‌توانند برای تشخیص چهره، بررسی مسائل مالی قاچاقچیان و... اقدامات مفیدی را انجام دهند.
 
وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تشخیص اعتیاد اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها می‌توانند از روی حرکت چشم اعتیاد را تشخیص دهند.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: هنر پژوهش این است که نتایج تحقیقات و بودجه‌هایی که صرف می‌شود، خود را در عمل، نشان دهند و اگر نتیجه‌ای مشاهده نشود بدون تردید یک جای کار ایراد دارد.
 
ستاری گفت: پژوهش‌های مسئله محور که برای حل مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند و نتایج آن‌ها نیز بسیار مهم است.
 
وی در انتها با بیان اینکه در حوزه دارو‌های گیاهی برای درمان پیگیری های لازم در حال انجام است، گفت: دارو‌ی جدید درمان اعتیاد طی یکی دو ماه آینده تاییدیه لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت می‌کند و می‌تواند جایگزین داروهای قبلی شود.
 
 
 
منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز