title
کد خبر: 173082
00
در خانه هم باید ماسک بزنیم؟

مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری‌ها اعلام کرد که ماسک‌ها می‌توانند از اسپری ویروس کرونا حتی در خانه نیز جلوگیری کنند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سی ان ان، این مرکز تاکید کرد که ماسک می‌تواند روشی حیاتی برای مقابله با کرونا باشد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی، دوری از تراکم جمعیت و شستن دست‌ها به کنترل ویروس کرونا کمک می‌کند و سبب می‌شود تا دوباره مدارس و مشاغل باز شوند.

مارگارت هونین، پزشک این سازمان اعلام کرد شواهد قانع کننده‌‌ای از مزایای ماسک بدست آورده ایم. ماسک قادر است هم ما را مقابل بیماران کرونایی محافظت کند و هم دیگران را در مقابل ما اگر بیمار باشیم حفظ کند.

این تیم هشدار داد استفاده از ماسک در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است. از آنجائی که خطر انتقال بیماری کرونا در بین تماس‌های خانوادگی بسیار زیاد است و در خانه کمتر فاصله فیزیکی رعایت می‌شود استفاده مداوم و صحیح ازماسک در خانه نیز می‌تواند در روند شیوع کرونا موثر باشد. وقتی عضوی از خانواده آلوده می‌شود باید مدام از ماسک استفاده کند.

وی افزود: فاصله فیزیکی نیز مهم است و مطالعات فیزیکی روشن کرد که تعداد تماس‌های روزانه می‌تواند ۷۴ درصد ابتلا را به کرونا کاهش دهد از این رو رستوران‌ها و مکان‌های شلوغ می‌تواند خطرناک باشد. پس بهتر است تا تنها در شرایط ضروری از منزل خارج شوید. مکان‌های سرپوشیده بدون تهویه مناسب سناریوی ابتلای بالاتر به کرونا را نمایش می‌دهد و از آنجائی که ۴۰ درصد از افراد مبتلا به عفونت ویروس کرونا علائمی ندارند غربالگری علائم چون بررسی دما چندان کارآمد نیست پس بهتر است همواره همه جا ماسک بزنیم، دست‌هایمان را بشوئیم و اگر با افراد زیادی در ارتباط هستیم تست بدهیم. 

منبع: ایران آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز