title
کد خبر: 170116
00
از عفونت های باکتریایی زنان چه می دانید؟

در ناحیه واژن در حالت عادی باکتری هایی وجود دارند که به حفظ سلامت واژن کمک می کنند، اگر به هر دلیل در مقدار و و نوع این باکتری ها تغییری ایجاد شود، واژینوزیس باکتریایی ایجاد می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، در حالت طبیعی زنان هر روز دارای ترشحات واژینال )ترشحاتی که از ناحیه واژن می آید) هستند. واژینوزیس باکتریایی نوعی عفونت ناحیه واژینال است که عامل باکتریایی موجب آن شده است.

واژینوزیس باکتریایی نوعی عفونت ناحیه واژینال است که عامل باکتریایی موجب آن شده است.

علائم واژینوزیس باکتریایی را بشناسید

ممکن است این عفونت بدون علامت هم باشد ولی معمولا بروز علائم به صورت افزایش ترشحات واژن با بوی بد ماهی مانده و به رنگ های طیف خاکستری و حالت آبکی به خصوص بعد از رابطه جنسی و سوزش ناحیه واژن است.

آیا برای واژینوزیس باکتریایی تستی وجود دارد؟

امروزه پزشکان با معاینه بالینی و شرح حال بیمار می توانند به تشخیص برسند و درمان را شروع کنند ولی پزشک شما می تواند با برداشت نمونه ای از ترشحات واژن و ارسال آن برای آزمایشگاه و کشت این ترشحات توسط آزمایشگاه، موفق به تعیین نوع باکتری و آنتی بیوتیک موثر بر آن شود.

واژینوزیس باکتریایی چگونه درمان می شود؟

این عفونت با دو داروی مترونیدازول و کلیندامایسین درمان می شود، این دو دارو به اشکال مختلف از قرص تا ژل وجود دارند. برای جلوگیری از عوارض جانبی ناشی از مصرف این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که از خود درمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها در این عفونت بپرهیزید و دستور پزشک مبنی بر ادامه مصرف دارو حتی با بهبود کامل علائم را جدی گرفته و انجام دهید.

آیا این عفونت به شریک جنسی هم منتقل می شود؟

این بیماری به شریک جنسی منتقل نمی شود، از این رو نیاز به درمان شریک جنسی وجود دپندارد.

واژینوزیس و بارداری

در صورت رخداد چنین حالتی این موضوع را سریعا به پزشک خود اطلاع دهید تا درمان مناسب با وضعیت شما را آغاز کند، زیرا مصرف آنتی بیوتیک ها طی دوران بارداری دارای محدودیت هایی است که تجویزشان تنها باید از سوی پزشک صورت بگیرد.

راه های جلوگیری از واژینوزیس را بشناسید

رابطه جنسی محافظت شده با استفاده از کاندوم و همچنین عدم مصرف سیگار می تواند نقشی موثر در جلوگیری از بروز این عفونت داشته باشد.

به یاد داشته باشید بدون مشورت پزشک از دوش واژینال استفاده نکنید زیرا باعث تغییر در نوع و جمعیت باکتری هاو ایجاد خشکی و حساسیت در ناحیه واژن می شود.

اگر علائم ابتلا یه این عفونت بازگشت، به پزشک خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است به داروهای بیشتر و دیگری احتیاج داشته باشید، بعضی از افراد ممکن است بارها و بارها به این عفونت مبتلا شوند که برای درمان آنان گاهی به ۳ تا ۶ ماه زمان احتیاج است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز