title
کد خبر: 169994
00
مادران مبتلا به بیماری کووید 19 می توانند شیردهی موفق داشته باشند؟

پزشک فوق تخصص نوزادان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مادران مبتلا به کووید 19 بر خلاف تصور عموم، می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فرزند خود را از شیردهی و هم آغوشی بهره مند سازند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حجت الله احتشام منش خاطرنشان کرد: ایزولاسیون برای  نوزاد متولد شده از مادر مبتلا به کووید 19 توصیه نمی شود و بهتر است، مادر شستشوی مرتب دست ها به مدت حداقل 30 ثانیه، زدن ماسک مطمئن، زدن عینک و ... را در این شرایط با حساسیت بیشتری رعایت کند.

دکتر احتشام منش به اهمیت بهداشت دست و تنفس در همه شرایط اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل آن که ایمنوگلبولین نوزادان در شش ماهگی کامل می شود، نسبت به کودکان آسیب پذیر تر هستند و رعایت پروتکل ها باید با حساسیت بیشتری برای آن ها اعمال شود.

وی توضیح داد: مادران مبتلا یا مشکوک به بیماری کووید 19 با رعایت بهداشت تنفسی و دست به راحتی و بدون نگرانی می توانند به فرزند خود شیر دهند و جداسازی آن ها توصیه نمی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه اضافه کرد: مادرانی که بسیار بدحال هستند و علایم تنفسی شدید دارند، با وجود جداسازی می توانند شیر خود را دوشیده و توسط پرستار به نوزاد بدهند .

وی خاطرنشان کرد: اگر تست مادر مثبت بوده و شرایط بسیار بدی دارد، بهتر است روز پنجم کشت پی سی آر حلق، دهان و بینی از نوزاد گرفته و از نظر ویروس بررسی شود.

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز