title
کد خبر: 169581
00
کودکان هم باید ماسک بزنند؟

کارشناس بهداشت در تصریح ممنوعیت استفاده کودکان زیر6 سال از ماسک تصریح کرد: به دلیل کمبود اکسیژن ناشی از استفاده از ماسک که سبب اختلال تنفسی در کودکان می شود و در نتیجه بر رشد آنها تاثیر منفی می گذار بهتر است کودکان از ماسک استفاده نکنند. ولی در عین حال کودکان ناقلان خاموش هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، با توجه به پراکندگی اخبار ضد و نقیض در خصوص نحوه مراقبت ازکودکان در دوران شیوع ویروس کرونا به گفت و گو با کارشناس مرکز بهداشت پرداختیم.

دکتر محمد جواد سلمی زاده با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت کودکان در دوران کرونا بیان کرد: کودکان زیر5 سال نباید از ماسک استفاده کنند ولی این به معنای ناقل نبودن آنها نیست.

کارشناس بهداشت در تصریح ممنوعیت استفاده کودکان زیر6 سال از ماسک تصریح کرد: به دلیل کمبود اکسیژن ناشی از استفاده از ماسک که سبب اختلال تنفسی در کودکان می شود و در نتیجه بر رشد آنها تاثیر منفی می گذار بهتر است کودکان از ماسک استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه کودکان ناقلان خاموش هستند، گفت: در اکثر اوقات مردم گمان می کنند، چون در دوران کرونا آمار مرگ و میر کمتری نسبت به بزرگسالان داشته اند، پس ناقل هم نیستند و امکان ابتلا شان به ویروس کرونا بسیار ضعیف است در صورتی که اینطوری نیست.

سلمی زاده در ادامه افزود: در موج دوم و سوم شیوع ویروس کرونا آمار ابتلا و مرگ و میر کودکان افزایش یافت و همین امر سبب توجه هرچه بیشتر به بهداشت کودکان است.

این کارشناس با بیان اینکه بازی های کودکان در ایام کرونا صرفا باید در محیط های باز باشد، اظهار کرد: نمی توان کودک را از بازی با هم بازی هایش منع کرد اما باید با تعداد کم و فاصله زیاد همراه باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از دستکش برای کودکان مفید تر از ماسک است، افزود: کودکان در بازی های شان عموما از توپ و وسایل مشترک استفاده می کنند و همین سبب انتقال زنجیره ویروس می شود اما اگر از دستکش استفاده شود این زنجیره انتقال قطع می شود.

سلمی زاده در تصریح ناقل بودن کودکان عنوان کرد: عموم مردم از افراد مسن فاصله می گیرند و در این دوران خطرناک به بهانه اینکه کودکان ناقل کرونا نیستند و به کرونا مبتلا نمی شوند، آنها در آغوش می گیرند و بعضا می بوسند.

وی با بیان اینکه کودکان واسطه انتقال بیماری به بدن های سالم بدون هیچ علائمی در خود هستند، افزود: درصد ابتلا کودکان ممکن است، کمتر از سایر افراد باشد اما درصد انتقال بیماری از آنها بسیار بالا است و باید از کودکان بیشتر از سایر افراد فاصله گرفت.

سلمی زاده در خصوص نحوه رفتار مادران نسبت به نوزاد خود بیان کرد: مادران هنگام شیردهی حتما از ماسک استفاده کنند و کودک را از پشت درآغوش بگیرند به گونه ای که نفس شان به کودک نخورد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز