title
کد خبر: 169386
00
کار‌هایی که نباید جلوی کودکان انجام داد

کودکان به شدت باهوش هستند و رفتار بد یا خوب را سریعا یادگرفته و این رفتارها را در مقابل افرادی که با آنها احساس راحتی می کنند، انجام می دهند.

به گزارش بهداشت نیوز، در خصوص کار‌هایی که نباید جلوی فرزندان انجام داد، گفت: خانواده‌ یکی از ارکان اصلی ساخت شخصیت کودک است، بنابراین والدین باید توجه داشته باشند که در مقابل کودک از رفتار‌های بد، ناپسند و غیر اخلاقی از جمله دعوا و جدل پرهیز کنند.

او افزود: به کار بردن الفاظ زشت و رکیک جلوی کودک می‌تواند بر روی سلامت روح و روان کودک تاثیر منفی گذاشته و او را به سمت یک شخصیت دوگانه در محیط مهدکودک پیش ببرد، والدین باید از هرگونه رفتار کلامی مثل بی ‌احترامی به دیگران و داد زدن خودداری کنند و از تنش و درگیری با اطرافیان علی الخصوص دوستان و آشنایان به دور باشند.
 
عبداللهی الگویی که خانواده‌ها برای قدردانی نکردن از دیگران را جلوی پای کودکان می گذارند را  یک کار اشتباه خواند و گفت: گاهی اوقات برخی والدین در مقابل محبتی که دیگران به آن‌ها انجام می‌دهند قدردانی نمی‌کنند، کودکان نیز آن رفتار را رصد و از آن الگو برداری می کند و اگر در چنین شرایطی قرار گیرند احساس می کنند محبت دیگران برای آنها یک نوع وظیفه است.
 
این روانشناس عدم ابراز علاقه به درس و مطالعه در کودکان را یک امر پر مخاطره دانست و گفت: برخی والدین به دلیل ترس خودشان از مطالعه و ادامه تحصیل نسبت به تحصیل کودکان خود بی اهمیت هستند و همین امر به تحصیل کودک لطمه وارد می‌کند در حالیکه علم‌اندوزی و کسب دانش در آینده کودکان تاثیرگذار است.

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز